Firma za obradu podataka o automobilima, carVertical, nepresušan je izvor zanimljivih podataka. Njihova nedavna analiza obuhvata informacije iz 26 država, a pokazuje da je na tržištu rabljenih automobila još uvijek mnogo prostora za poboljšanje. Konkretno, utvrdili su da je polovina automobila marke BMW koje su potencijalni kupci pretraživali na toj platformi bila oštećena.
BMW modeli popularni su i među lopovima, s udjelom od 17,7%. U 2023. godini, 7,5% svih vozila provjerenih na ovoj platformi imalo je vraćenu kilometražu od ukupno 7,7 milijardi kilometara. U 2023. godini na carVerticalu otkriveno je 1,78 miliona saobraćajnih nesreća, a prethodne godine 1,4 miliona. Ukupna vrijednost štete koju su pretrpjela vozila u istraživanju iznosi više od 4,4 milijarde eura. U 2022. godini, ta je brojka bila 5,1 milijardi eura. Najveća vrijednost štete zabilježena je kod automobila Lamborghini Huracan, koji je pretrpio štetu vrijednu 250.000 eura.
BMW je marka s najviše oštećenja na platformi; 48,4 posto svih automobila imalo je zapise o oštećenjima. Ne zaostaju ni Audi (43,9%), Škoda (43,7%), Dacia (43,5%) i Lexus (42,4%). U prosjeku je oštećeno 39,3% svih polovnih vozila provjerenih na carVerticalu, što sugerira da su šanse za kupnju automobila s upitnom poviješću prilično velike. Prošle je godine, uz pomoć carVerticala, uočeno mnogo ukradenih vozila. Međutim, stvaran broj krađi u Europi može biti čak i stotinu puta veći jer se ukradeni auti rijetko pojavljuju na tržištu rabljenih automobila. Većinom se takva vozila rastavljaju i prodaju za dijelove na crnom tržištu. Automobili marke BMW najpoželjniji su među lopovima jer 17,7% svih ukradenih vozila provjerenih na platformi pripada ovom njemačkom proizvođaču. Modeli Mercedes-Benza (15,3%) i Audija (12%) također privlače prevarante, što sugerira da vlasnici luksuznih vozila trebaju biti oprezni. Ford (6,1%) i Volkswagen (5,4%) ovdje su također ušli u top 5. Većina ukradenih vozila proizvedena je između 2016. i 2019. godine – čak 12,4% ih je 2016. godište jer su vozila stara između pet i sedam godina vrlo poželjna na tržištu polovnih automobila.
Ne staju svi problemi kupaca polovnih vozila na mogućim prikrivenim oštećenjima ili potencijalnoj preprodaji ukradenog auta. Od svih vozila provjerenih na carVerticalu u 2023. godini, njih 7,5% imalo je vraćenu kilometražu. To znači da jedan od 13 automobila na tržištu ima izmijenjen brojač kilometara, pa kupci za njega previše plaćaju. Platforma je zabilježila ukupno 7,7 milijardi vraćenih kilometara, što je blagi porast u odnosu na 7,4 milijarde godinu ranije. Najveće vraćanje kilometraže zabilježeno je na Volvu V70 – njegova je kilometraža izmijenjena za nevjerojatnih 450.000 kilometara. Možete samo zamisliti stvarnu kilometražu automobila prije vraćanja…
Jednako iznenađuje i Toyota Rav4 koja je na brojaču imala 993.000 kilometara. Određene marke vozila podložnije su prevarama s kilometražom, pokazuju podaci carVerticala. Čak 14,3% svih Opelovih automobila imalo je vraćenu kilometražu, slijede Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8%) i Porsche (10,5%). Vraćanje kilometraže češće je kod starijih automobila. Podaci kažu kako 13,8% svih automobila proizvedenih 1995. godine ima vraćenu kilometražu, što aute proizvedene ove godine čini najrizičnijima za kupovinu. Prevare s kilometražom također su česte kod automobila proizvedenih između 2012. i 2016. godine, gdje je stopa prevara oko 11%.