kreću tužbe

Musk je prvo oglašivačima poručio da se je*u, sad najavljuje haos: Pokušali smo mirno, sad idemo u rat

Društvena mreža X Elona Muska pokrenula je pravni postupak protiv niza kompanija nakon što su se prestale oglašavati na ovoj društvenoj mreži.

Tehnološki div, ranije poznat kao Twitter, tvrdi da su se firme nezakonito urotile da bojkotiraju stranicu i uzrokovale gubitak "milijardi dolara" prihoda.

Tužba je podignuta u Teksasu protiv Svjetske federacije oglašivača i firmi članica britanske multinacionalke Unilever, prehrambenog diva Marsa, CVS Healtha i danske firme za obnovljivu energiju Orsted.

Musk je na X napisao: "Pokušavali smo s mirom dvije godine, sada je rat."

Ovo dolazi nakon što su prihodi od oglašavanja na X-u pali nakon što je Musk kupio i preimenovao društvenu mrežu za 44 milijarde dolara 2022. godine.

U roku od nekoliko dana nakon što je preuzeo dužnost, Musk je otpustio hiljade zaposlenika - uključujući mnoge moderatore zadužene za uklanjanje štetnog sadržaja.

Kompanije su također zaustavile oglašavanje na stranici u novembru 2023. zbog zabrinutosti da se njihov sadržaj pojavljuje pored pronacističkih postova, a vlasnik X-a također je optužen za širenje govora mržnje.

Musk se kasnije ispričao zbog podržavanja antisemitske teorije zavjere , ali je također rekao oglašivačima da se "jebu".

Tehnološki milijarder našao se pod sve većim kritikama zbog svog vođenja stranice, koja je nedavno okrivljena za neuspjeh u borbi protiv dezinformacija koje su se širile tokom nereda u Engleskoj.

U tužbi se tvrdi da su se oglašivači - djelujući kroz inicijativu Svjetske federacije oglašivača pod nazivom Globalni savez za odgovorne medije (GARM) - dogovarali na način koji je kršio američke antimonopolske zakone.

Shema je pokrenuta 2019. kako bi se "industriji pomoglo u rješavanju izazova nezakonitog ili štetnog sadržaja na digitalnim medijskim platformama i njegovoj monetizaciji putem oglašavanja".

X traži neodređenu odštetu, kao i sudski nalog protiv bilo kakvih kontinuiranih pokušaja urote za uskraćivanje troškova oglašavanja.

Rekao je da je primijenio standarde sigurnosti robne marke koji su usporedivi s onima njegovih konkurenata i koji "ispunjavaju ili premašuju" mjere koje je odredio GARM.

Izvršna direktorica X-a, Linda Yaccarino, rekla je: "Ljudi su povrijeđeni kada je tržište ideja ograničeno. Niti jedna mala skupina ljudi ne bi trebala monopolizirati ono što se unovčava."

Profesorica Christine Bartholomew, antimonopolska stručnjakinja sa Univerziteta Buffalo, rekla je da će X morati dokazati da je postojao sporazum o bojkotu kojem se pridružuje svaki oglašivač, što je opisala kao "malu prepreku".

Dodala je da čak i da slučaj bude uspješan, Musk ne može zakonski prisiliti firme da se oglašavaju na X-u.

Firme koje je X optužio još nisu komentirale tužbu.

Međutim, Unilever, koji posjeduje brendove uključujući Dove, Persil i Wall's, rekao je na saslušanju u Kongresu prošlog mjeseca da se oglašavao samo na platformama koje nisu štetile njegovom brendu.

Predsjednik kompanije Herrish Patel rekao je u izjavi: "Unilever, i samo Unilever, kontrolira našu potrošnju na oglašavanje. Nijedna platforma nema pravo na naš dolar za oglašavanje."