Od jučer se na nekim njemačkim benzinskim stanicama pojavilo novo gorivo za dizelske automobile. Ekološko prihvatljivo i održivo gorivo koja uglavnom nastaje od otpadnog ulja ili ostataka drugih masti iz proizvodnje hrane i restorana u svom čistom obliku (HVO100), smanjuje emisiju CO2 dizelskih vozila do 90 posto u usporedbi s fosilnim dizelom.
Novo će se gorivo na benzinskim stanicama uvoditi postupno.
Iako je to dobra vijest za borbu protiv klimatskih promjena, otvara se pitanje ko će uopće kupovati ovo gorivo. Naime, mnogi automobili nisu prilagođeni upotrebi hidrogeniziranog biljnog ulja, a kupce će također odbiti i visoka cijena jer novo gorivo će koštati otprilike koliko i najskuplji premium dizel.
Do sada su se hidrogenizirana biljna ulja mogla dodavati konvencionalnom dizelu u malim postocima pod uvjetom da konačni proizvod zadovoljava standard goriva za dizel (DIN EN 590). Prema izmijenjenoj uredbi, sada se mogu ponuditi i u 100-postotnoj koncentraciji, ako zadovoljavaju normu DIN EN 15940.
Nova uredba također obavezuje vlasnike benzinskih stanica na jasno informiranje kupaca kako bi se izbjegla šteta na vozilima zbog pogrešnog točenja goriva. Kako bi automobil smio koristiti novu vrstu goriva, potrebno je odobrenje proizvođača za određeni model koje trenutno ima samo nekoliko modela automobila.
U drugima ovo gorivo može izazvati kvarove i skupe štete.
Operateri benzinskih stanica morat će jasno označiti novo gorivo na benzinskim pumpama, a sva vozila koja nisu kompatibilna morat će nastaviti točiti samo klasični dizel s oznakom Diesel B7.