REDOVNO ODRŽAVANJE

Na proljeće ste počeli koristiti klimu u autu, ali ne hladi? Malo ste zakasnili, ali postoji rješenje

Bio ručni ili automatski, klima uređaj jedan je od onih elemenata auta koji gotovo da ne doživljavamo sve dok - ne otkaže poslušnost. Da se to ne bi dogodilo, posebno ne usred ljeta, potrebno ga je redovito servisirati. Ako se ne obrati pažnja, možda neće biti dovoljno snažna za hlađenje unutrašnjosti automobila.

Svake dvije godine se preporučuje servis. Klima uređaj tad se prvo spaja na mašinu koji iz sistema izvlači preostali rashladni plin i ulje. Nakon toga slijedi vakuumiranje, odnosno izvlačenje vlage, a potom vraćanje ulja i plina u sistem i njegova nadopuna novim plinom i uljem.

Uz to se obavlja i dezinfekcija ventilacije, i to posebnim antialergijskim sprejom. Cijeli postupak traje pola sata. No, kako je upravo sad sezona ove vrste radova, većina radionica cijene je srezala, pa se posjet servisu sad i te kako isplati. Uz to često se nudi i besplatan pregled i promjenu filtera kabine ako novi filter kupite u njihovom servisu.

No, kako uopće nastaju problemi s klimom, zašto slabo ili nikako ne hladi? Pokvariti se, dakako, može prekidač ili relej, može otkazati osigurač…

No, najčešći problem ipak su manjak plina i ulja. Do čega s vremenom dolazi na svakom klima uređaju. Normalni radni pritisak plina u njemu iznosi do 20 bara, pri čemu se plin zagrije do oko 70 stepeni, a na istu se temperaturu ugrije i ulje. Ono se s kolanjem kroz sistem dodatno zagrijava i zgusne te se počinje lijepiti po stijenkama. Drugim riječima, u sistemu ga ima sve manje, a kompresor klime sa svojim klipovima i lagerima počinje sve više raditi na suho.

Zgusnuto ulje može zaštopati i ventile i drier-filter (sušač koji na sebe skuplja vlagu). Taj filter bi se također trebao mijenjati svakih nekoliko godina, prije nego što se zaštopa, jer kad se to dogodi onda nabija preveliki pritisak.

A kako se unutar njega nalaze sitne kuglice koje skupljaju vlagu, u tom slučaju postoji opasnost i da one izbiju iz filtera i zaštopaju sistem. U najgorim slučajevima posljedica može biti otkazivanje kompresora klime, što, ovisno o modelu, može značiti trošak od 600 pa sve do 2000 eura. A taj si izdatak zasigurno ni jedan vozač ne želi priuštiti.

Održavanje čuva novčanik.

Kako pravilno održavati klimu u autu, osnovni savjeti

Provjeru obavite sada, na proljeće

Ne čekajte ljetne vrućine da biste provjerili rad klime nego je isprobajte na proljeće. To će Vam dati dovoljno vremena za eventualno uklanjanje nedostataka

Redovno koristite klima uređaj

Ako želite produžiti vijek klima uređaja u vašem autu koristite ga i na jesen te povremeno i zimi barem jednom sedmično kada su temperature više od pet stepeni.

Redovno mijenjajte filter

Proizvođač svakog automobila je predvidio servisni interval zamjene filtera klime na 10 do 15 hiljada kilometara. Mijenjajte ga na vrijeme.

Dopunite plin u klima uređaju

Nedostatak plina se najčešće pokazuje tako što se kompresor pokreće, ali zrak koji izlazi iz ventilacijskih otvora nije hladan. U servisu provjerite curi li negdje plin pa dopunite.