trump preuzima društvene mreže

Nakon što je Zuckerberg odlučio ugasiti provjeru činjenica, problemi su u najavi: ‘Mark se želi ljubiti sa Trumpom, baš kao Musk’

Supredsjednica neovisnog tijela koje nadgleda Facebook i Instagram rekla je da je "jako zabrinuta" zbog sveobuhvatnih promjena dopuštenog sadržaja na platformama i načina na koji se moderira.

Helle Thorning-Schmidt, iz Metinog nadzornog odbora, rekla je za BBC da pozdravlja aspekte potresa, prema kojem će korisnici odlučivati ​​o tačnosti objava putem "bilješki zajednice" u stilu X.

Međutim, govoreći u programu Today BBC Radija 4, rekla je da postoje "veliki problemi" s onim što je najavljeno, uključujući potencijalni utjecaj na LGBTQ+ zajednicu, kao i rodna i trans prava.

"Vidimo mnoge slučajeve u kojima govor mržnje može dovesti do štete u stvarnom životu, tako da ćemo vrlo pažljivo promatrati taj prostor", dodala je.

U videu koji je tvrtka u utorak objavila uz post na blogu, izvršni direktor Mete Mark Zuckerberg rekao je da je odluka motivirana "povratkom našim korijenima oko slobode izražavanja".

Rekao je da su alati za provjeru činjenica treće strane koje trenutno koristi tvrtka "previše politički pristrani", što znači da je previše korisnika "cenzurirano".

Međutim, novinarka Maria Ressa - koja je dobila Nobelovu nagradu za mir 2021. - rekla je da je prijedlog da bi promjena promicala slobodu govora "potpuno pogrešna", rekavši novinskoj agenciji AFP da ta odluka znači da predstoje "iznimno opasna vremena" za društvene medije korisnici i demokracija.

"Samo ako vas vodi profit, možete to tvrditi; samo ako želite moć i novac, možete to tvrditi", rekla je Ressa, koja je suosnivala novinsku stranicu Rappler na Filipinima.

'Poljubac s Trumpom'

Odluka je potaknula pitanja o opstanku supredsjedatelja nadzornog odbora gđe Thorning-Schmidt.

Financira ga Meta, a stvorio ga je tadašnji predsjednik globalnih poslova, Sir Nick Clegg, koji je prije manje od sedam dana objavio da napušta tvrtku.

Thorning-Schmidt, bivša premijerka Danske, inzistirala je na tome da je to potrebno više nego ikada.

"Zato je dobro što imamo nadzorni odbor koji o tome može razgovarati na transparentan način s Metom", rekla je.

Neki su sugerirali da su Sir Nickov odlazak - i promjene u provjeravanju činjenica - pokušaj da se približi nadolazećoj Trumpovoj administraciji i uhvati korak s pristupom i utjecajem koji uživa još jedan tehnološki titan, Elon Musk.

Novinarka i autorica Kara Swisher izjavila je za BBC da je to bio "najciničniji potez" koji je vidjela da je Zuckerberg napravio u "mnogo godina" koliko je izvještavala o njemu.

"Facebook radi sve što je u njegovom ličnom interesu", rekla je.

"Želi se poljubiti s Donaldom Trumpom i u tom činu sustići Elona Muska."

Dok su borci protiv govora mržnje na internetu užasnuto reagirali na promjenu, neki zagovornici slobode govora pozdravili su ovu vijest.

Američka grupa za slobodu govora Fire rekla je: "Metina najava pokazuje tržište ideja na djelu. Korisnici žele platformu društvenih medija koja ne potiskuje politički sadržaj niti koristi provjere činjenica odozgo prema dolje.

"Nadajmo se da će ove promjene rezultirati manje proizvoljnim moderacijskim odlukama i slobodnijim govorom na Metinim platformama."

Govoreći nakon što su promjene objavljene, Trump je na konferenciji za novinare rekao da je impresioniran odlukom Zuckerberga i da je Meta "prešao dug put".

Upitan je li Zuckerberg "izravno odgovarao" na prijetnje koje mu je Trump uputio u prošlosti, budući američki predsjednik je odgovorio: "Vjerojatno".

Egzodus oglašivača

Zuckerberg je u utorak priznao da postoji određeni rizik za tvrtku u promjeni strategije.

"To znači da ćemo uhvatiti manje loših stvari, ali ćemo također smanjiti broj objava i računa nevinih ljudi koje slučajno uklonimo", rekao je u svojoj video poruci.

Prelazak X-a na pristup moderiranju sadržaja koji je više nepristrasan doprinio je velikom sukobu s oglašivačima.

Jasmine Enberg, analitičarka Insider Intelligencea, rekla je da je to rizik i za Metu.

"Metina ogromna veličina i moćna oglasna platforma donekle je izoliraju od egzodusa korisnika i oglašivača poput X-a", rekla je za BBC.

"Ali sigurnost robne marke ostaje ključni čimbenik u određivanju toga gdje oglašivači troše svoje proračune - bilo kakav veći pad angažmana mogao bi naštetiti Metinom oglasnom poslovanju, s obzirom na intenzivnu konkurenciju za korisnike i prihode od oglašavanja."