Nakon što Hrvatska uđe u šengenski prostor, bh. prevoznike čeka niz teškoća. Kako kažu, teretna vozila koja prevoze robu iz Bosne i Hercegovine u zemlje Evropske unije, mogla bi u kolonama čekati i do deset sati. Duga čekanja na prelazak granice neminovna su i za građane, piše BHRT.
Dugotrajna čekanja na graničnim prelazima, nakon ulaska Hrvatske u schengenski prostor, donijeće samo gubitke prevoznicima Bosne i Hercegovine, poručuju iz Udruženja prevoznika Republike Srpske.
NIKOLA GRBIĆ, predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport RS
"Naravno, mi nismo ti koji možemo bilo šta uticati na takav režim rada. Jedino nam ostaje da se naoružamo strpljenjem i čekanjem i naravno određenim gubicima koje ćemo pretrpiti dok sva ta procedura ne bude provedena na carinskim termianlima".
Poseban problem predstavlja kvarljiva roba koja zahtijeva brz transport. Samo na graničnim prelazima Gradiška i Bijača postoje fitosanitarne inspekcije koje mogu tretirati takvu robu, ističu u Spoljnotrgovinskoj komori Bosne i Hercegovine.
ZDRAVKO MARINKOVIĆ, predsjednik VTKBiH
"Želimo da vidimo da li postoji mogućnost da se u saradnji sa kolegama iz Hrvatske otvori još jedan granični prelaz, posebno za ove robe kako bi se smanjila čekanja".
VOJIN MITROVIĆ, ministar komunikacija i prometa BiH
Ovo pitanje mora biti na dnevnom redu jedne od narednih sjednica Vijeća ministara BiH, kaže ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović, s obzirom na to da je skinuta s dnevnog reda na posljednjoj sjednici.
"Nažalost, prijedlog je bio izmjena jednog od zaključaka koji se odnosio na nešto što nije bila direktno tema ove tačke dnevnog reda, a odnosilo se na kategorizaciju mostova, tako da sam u tom dijelu morao biti prinuđen da ovu tačku dnevnog reda skinem".
Velike gužve teretnih vozila odavno su prisutne na graničnim prelazima, a ulaskom Hrvatske u Schengen one će biti još veće ukoliko se ne izvrši pravovremeni proces prilagođavanja, smatraju nadležni.