smanjenje emisija CO2

NASA radi na eksperimentalnom hibridnom avionskom motoru koji bi mogao napraviti revoluciju

Putovanja avionima čine oko 2,5 posto globalnih emisija CO2, a uprkos napretku u učinkovitosti goriva i alternativnim izvorima energije, taj je postotak ostao uglavnom nepromijenjen. NASA, koja nadzire aeronautiku u SAD, nastavlja raditi na održivijoj budućnosti avionskog saobraćaja.

Nedavno je agencija osigurala podršku američkog Instituta za napredne koncepte (NIAC) Phillipu Ansellu, profesoru avionskog inžinjerstva sa Univerziteta Illinois Urbana-Champaign, za razvoj hibridnog avionskog motora na bazi vodika.

Hy2PASS hibridni sistem

Projekt se fokusira na Hydrogen Hybrid Power for Aviation Sustainable Systems (Hy2PASS) motor. Taj sistem integrira gorivu ćeliju i plinsku turbinu, ali njegova jedinstvena prednost leži u načinu rukovanja zrakom.

Konvencionalni hibridni sistemi koriste vodik za proizvodnju električne energije, koja zatim pokreće kompresor izravno povezan s turbinom. S druge strane, Hy2PASS odvaja kompresor od turbine dok još uvijek opskrbljuje kisik. To također dovodi kisik do katode gorivne ćelije, osiguravajući kontinuirani rad motora.

Učinkovitost i prednosti emisije

Navedeni dizajn povećava učinkovitost uklanjanjem otpadne topline iz veze kompresor-turbina. Dodatno, algoritam optimizira pritisak kompresora neovisno o brzini turbine. Emisije sistema sastoje se isključivo od vode, što ga čini značajnim pomakom u smanjenju onečišćenja povezanog sa zrakoplovstvom.

Prva faza NIAC potpore potvrdit će koncept i istražiti kako optimizirati sistem, kako bi se smanjila potrošnja energije. Dok praktični izazovi ostaju, dobra prethodna iskustva dr. Ansella sugeriraju da je uspjeh moguć, približavajući avione s pogonom na vodik stvarnosti, kao rješenju za smanjenje emisija iz zrakoplovstva, piše Science Alert.