tvornica novca

NBA želi ugovor od 75 milijardi dolara. I mogla bi ga dobiti!

NBA liga želi da napravi drugi najveći ugovor u historiji sporta i na dobrom putu je da to uradi.

Najjače svjetsko košarkaško takmičenje ima ugovor o TV pravima koji važi do kraja sezone 2024/2025. To znači da je ovo posljednji rok da se napravi ugovor iz snova.

Tri puta više

Novi ugovor bi mogao da bude skoro tri puta veći nego onaj prethodni, a za to ima nekoliko razloga.

U ovoj sezoni, Disney i Warner Bros Discavery (vlasnici ESPN i TNT) plaćaju 2,6 milijarde da bi prenosili sve utakmice NBA lige. Taj trend postoji već godinama unazad.

To znači da je desetogodišnji ugovor bio težak otprilike 26 milijardi dolara. Ipak, NBA se neće zadovoljiti tom cifrom, pa je komesar Adam Silver smislio nekoliko načina kako bi mogao da uveća prihode, prenosi Nova.rs.

Plan je jasan - NBA liga želi da po sezoni dobija gotovo osam milijardi dolara, odnosno ukupno nešto više od 75 milijardi dolara za deset sezona.

To bi bio najveći ugovor u historiji sporta na ime TV prava (ne računajući NFL, ligu američkog fudbala).

Tim novcem bi raspolagala liga koja bi potom novac prosljeđivala to klubovima.

Prošle sezone je prosječno svaki NBA meč odgledalo 1,6 miliona ljudi. U play-offu taj broj skače višestruko - na gotovo pet miliona gledalaca.

NBA ima i veći potencijal od NFL-a, jer je u pitanju globalna publika, dok je NFL uglavnom ograničen na Sjedinjene Američke Države.

Veliki potencijal

Na društvenim mrežama je NBA prošle sezone imala 32 milijarde pregleda. Više od 50 odsto publike ima manje od 25 godina što je nevjerovatan potencijal i nešto na čemu NBA zavide sve lige.

Prošle godine je u NBA ligi igralo 120 igrača iz 40 zemalja van SAD. Posljednjih pet MVP trofeja za igrača sxezone su otišla u ruke Evropljana i Afrikanca, odnosno igrača koji nisu iz SAD.

Silver je, osim potpunog otvaranja lige ka evropskim igračima, učinio i neočekivani potez time što je iskopirao model iz kup takmičenja u Evropi. Naime, uveo je NBA kup (turnir u toku sezone).

Procjena je da će samo ovaj marketinški trik donijeti najmanje milijardu više u TV pravima.

U ovim trenucima NBA liga istražuje i druge načine kako bi mogla da poveća zaradu.

Jedna od njih je proširenje lige. Najviše se pominju Seattle zbog košarkaške tradicije i Las Vegas zbog toga što ima planetarnu poznatu Sferu, arenu koja u posljednja tri mjeseca ima gubitak od 400 miliona dolara, pa bi je to spasilo.

Uz to, Silver ima namjeru da jednu ekipu otvori u Mexico Cityju. Odgovarajuća infrastuktura već postoji, kao i mogućnost da neki od aktuelnih NBA timova preseli u susjedni Meksiko.