novi propis

Nema više cjenkanja. Američke aviokompanije moraju putnicima automatski vratiti novac za otkazani let

Aviokompanije u Sjedinjenim Amerčkim Državama sada moraju putnicima dati povrat novca u gotovini ako njihov let značajno kasni ili je otkazan, čak i ako ta osoba izričito ne zatraži povrat novca.

Ministarstvo saobraćaja SAD kaže da je federalno pravilo koje nalaže da zrakoplovne firme isplaćuju povrat novca - a ne vaučere - stupilo na snagu u ponedjeljak.

Glavna promjena provodi se samo mjesec prije početka sezone koju će vjerovatno označiti velika praznična putovanja.

Ministar saobraćaja Pete Buttigieg objavio je to na mreži X nakon što je prvi put predstavio predloženo pravilo još u aprilu.

"Danas naše pravilo o automatskom povratu novca stupa na snagu. Putnici zaslužuju dobiti svoj novac natrag kada im zrakoplovna firma duguje - bez glavobolje ili cjenkanja", objavio je Buttigieg.

Novo pravilo nalaže da avioprijevoznik automatski obrađuje povrat novca ako je let putnika "otkazan ili značajno promijenjen, a putnik ne prihvaća značajno promijenjen let, ponovno rezerviranje na alternativnom letu ili alternativnu kompenzaciju."

Ministarstvo prometa kaže da zrakoplovne kompanije moraju putniku vratiti novac u roku od sedam radnih dana ako je kartu kupio kreditnom karticom i u roku od 20 kalendarskih dana ako je koristio drugi oblik plaćanja.

Taj je potez naišao na otpor avioindustrije. U julu je Buttigieg rekao kompanijama da moraju jasno putnicima dati do znanja kada imaju pravo na povrat novca, prenosi CNN.