Politika

Nepodnošljivo (političko) djelovanje reisa Kavazovića

Bilo bi teško zamislivo da se u jednoj evropskoj državi, uređenoj po modernim zapadnim principima (a rijetke su evropske koje to nisu) kao tema nameće političko djelovanje nekog narodnog duhovnog vođe, reprezenta klera i(li) vjerske skupine.

Bošnjake, muslimane, reisu -l- ulema Husein ef. Kavazović često u svojom pismima i govorima voli nazivati autohtonim evropskim narodom koji je blag, umjeren, gaji evropske svjetonazore i kao takav je drugačiji od afro-azijskih muslimana koji uglavnom gaje autoktratske, diktatorske režime ili rigidne teokratije.

Reis ne bi bio reis, kao ni pop pop, kada ne bi priželjkivao da svijetom (ili bar onim dijelom koji on 'nadgleda') zavladaju vjerski zakoni i običaji koji su tako živopisno opisani u svetim knjigama.

No, moderni evropski principi i shvatanja, na koje se naš uvaženi reis voli pozivati, nisu baš u koleraciji sa ovim potonjim koje reis negdje u sebi, prirodno, priželjkuje, pa čak po principu sekularizma - jedni druge isključuju.

Kada bi pravili retrospektivu nepodnišljivog političkog djelovanja reis efendije Kavazovića, morali bi krenuti od onoga što je jučer primijetio, i na svoj način obradio, Senad Avdić u Slobodnoj Bosni.

Na svojoj bajramskoj hutbi ef. Kavazović je u suštini pozvao vjernike da ne poštuju (kantonalnu) vlast jer - ne poštuje javni moral!

"Institucije i ustanove kulture, koje finansiramo iz naših poreza koje država ubire, ne mogu se ponašati kao odmetnička mjesta za koja ne važe pravila javnog morala. Svaka vlast je obavezna poštovati javni moral, u protivnom, mi nismo dužni poštovati takvu vlast, niti odluke koje ona donosi. U onoj zajednici ljudi, u kojoj se grubo krše dva moralna zahtjeva na kojima svaka zajednica počiva: da se svačije pravo poštuje i da se granica nemorala ne prelazi, takva zajednica će doživjeti tešku sudbinu”, poručio je Kavazović.

Šta je to reisu tako zasmetalo pa je svetu bajramsku hutbu iskoristio da hiljade vjernika pozove na obračun sa vlastima?

'Javni moral', po reisu, je vjerovatno narušila Parada ponosa, koja je eto, održana po evropskim principima autohtonih evropskih (i svjetskih!) naroda te famozni performans ispred Narodnog pozorišta u Sarajevu.

Jasno je da se reisov poziv na građanski neposluh ne odnosi na kompletnu vlast, vlast svih nivoa, nego da je poziv lokalan, kantonalan i upućen samo određenim strukturama vlasti koje su javni 'nemoral' podržale ili na neki drugih način, preušutno, omogućile. Ukratko - vjernici kojima je stalo do reisovog mišljenja trebali bi preispitati svoju podršku onima koji čine Vladu Kantona Sarajevo!

Reisove moralne pridike i nedopustivo miješenje u sfere u kojima mu nije mjesto ne bi možda bile ni sporne da istom mjerom kritizira devijacije vlasti na svim nivoima - bar one koje kao nemoral i nečasno djelovanje opisuje časna knjiga na koju se reis poziva - odnosno, i one koje provodi i dopušta stranka onog koji je svaki bajram-namaz prvi do njega.

A, laž je jedna od najgorih nemoralnih pojava. Nezabilježena je tako ostala i reisova reakcija nakon što je, npr., Bakir Izetbegović lagao o reviziji presude, u Vijećnici u kojoj je i on sam sjedio u prvom redu.

Da mu reis nije zamjerio što ga je lagao u lice, jasno je i iz gotovo neskrivenog predizbornog agitiranja za Izetbegovića i njegovu stranku, ali i iz toga što je lično šerijatski vjenčao Izetbegovićevu kćer u Begovoj džamiji, što 'obični' vijernici ni zamisliti ne mogu.

Nema reisove reakcije ni na stotine miliona spiskinih i pokradenih konvertibilnih maraka pažljivo prikupljanih od poreskih obveznika, o kojima reis naprasno vodi brigu, a koje su nestale kroz višedecenijsku vlast raznih SDA-ovih kadrova.

Nema, osim u jednom slučaju - kada je uhapšen SDA-ov premijer Fadil Novalić zbog kriminalne nabavke malina-respiratora. Reis Kavazović bio je među prvima koji je reagirao - tražio je da se Novalić pusti na slobodu!

Ne spominje reis Kavazović više ni rezoluciju koja je trebala pomoći Bošnjacima povratnicima u Srebrenicu, a koju je on sam inicirao. Podržala ju je tad većina političkih lidera na čelu sa Izetbegovićem, no ostala je mrtvo slovo na papiru.

Tad je resi dao zanimljivu izjavu:

"Identično bi se reagiralo i na diskriminaciju bilo kojeg naroda ili građanina na bilo kojem dijelu Bosne i Hercegovine".

Reagirao je reis i sad, ali daleko od identičnog. Sad sam kuje kalup za diskriminaciju skupine građana koja traži prava kakva su u Evropi normalna. Evropi kojoj prirodno pripada autohtoni evropski bošnjački narod.