novi hit

Ni Rotten Tomatoes, ni IMDb. Generacija Z koristi novu platformu za recenzije filmova

Tokom protekle decenije, Rotten Tomatoes i IMDb su bili web-mjesta za recenzije filmova i godišnje su privlačili milione korisnika. No, sada su dobili konkurenciju koja je postala hit među generacijom Z.

Letterboxd se opisuje kao "društvena mreža za ljubitelje filma" koja korisnicima omogućuje dokumentiranje omiljenih filmova i dijeljenje iskrenih, brzih recenzija. Slično kao na Goodreadsu i X-u, prije poznatom kao Twitter, korisnici Letterboxda mogu pridobiti sljedbenike i skupiti lajkove na svojim recenzijama.

Web-stranicu su pokrenuli programeri aplikacija Karl von Randow i Matthew Buchanan s Novog Zelanda još 2011. godine. Od tada je Letterboxd privukao oko 10 miliona korisnika, uključujući legendarnog reditelja Martina Scorsesea i glumicu Ayo Edebiri.

Iako je web-stranica izvorno razvijena kao mjesto na kojem ljubitelji filma mogu dijeliti svoje kritike i preporuke, također se pokazala kao hit među generacijom Z koja ostavlja komične sažetke u jednom retku o svim aktualnim izdanjima. Prema Mia Marketu, polovica korisnika platforme mlađa je od 35 godina, a najviše ih je u dobi između 16 i 24 godine.

Letterboxd

Trenutno se najviše recenziraju Saltburn i Mean Girls, ali i novi film Sofije Coppole Priscilla, koji je dobio brojne pohvale na web-stranici.

"Ona je sve, on je samo Elvis", napisala je jedna osoba o filmu.

Reditelj Marin Scorsese jedan je od najistaknutijih korisnika web-stranice i može se pohvaliti s impresivnih 330.000 pratitelja. U novembru 2023. napravio je popis filmova koji su ga inspirirali za Ubice cvjetnog mjeseca.

Ayo Edebiri ima 263.000 pratitelja, a zahvaljujući Letterboxdu, znamo da među najdraže filmove ubraja Notting Hill, Babe, The Good, The Bad and The Ugly te Phantom Thread.