Jedno je istraživanje uporedilo "nivo humora" novih viceva koje su generirali obični ljudi sa vicevima koje je generirao ChatGPT. U drugoj studiji LLM je pisao naslove u satiričnom stilu The Oniona.
Može li veliki jezični model proizvesti humoristički sadržaj, zanimalo je istraživače Univerziteta Južne Kalifornije (USC) u Sjedinjenim Američkim Državama.
Ranija istraživanja
Ranija istraživanja bila su fokusirana na anegdotske primjere LLM-ova (računarski model poznat po sposobnosti da postigne generisanje jezika) koji su s više ili manje uspjeha smišljali šale.
Ovi primjeri, iako zanimljivi, nisu ispitali sposobnost ChatGPT-a da proizvodi humor na načine usporedive s ljudskim niti su istražili koliko je ChatGPT (specijalizirani alate umjetne inteligencije za ljudsku upotrebu) smiješan široj javnosti.
Kako bi uporedili duhovitost ljudi i jezičnog modela, istraživači su proveli dva testa. U prvom su zatražili ChatGPT 3.5 da generira duhovite satirične naslove u stilu The Oniona i potom ih uporedili s materijalom objavljenim na stranicama ovog satiričnog časopisa koji pišu profesionalni humoristi, prenosi Bug.
Ljudi su ocjenjivali duhovitost odgovora, nesvjesni toga jesu li ih osmislili ljudi ili umjetna inteligencija.
Rezultati ispitivanja, objavljeni u časopisu PLOS ONE, pokazuju da su šale koje je proizveo ChatGPT 3.5 ocijenjene kao jednako smiješne ili smješnije od šala koje su osmislili ljudi.
Istraživači su otkrili da je više od dvije trećine učesnika ispitivanja ocijenilo šale koje je generirao ChatGPT smješnijima od onih koje su smislili ljudi.
Rezultati dosljedni
Nešto više od 25% sudionika smješnijima je ocijenilo odgovore koje su smislili ljudi, a njih pet posto ocijenilo je šale iz oba izvora jednako smiješnima.
Rezultati su bili dosljedni u svim demografskih grupama, nevezano uz dob, spol ili rasu sudionika.
Drugi test pokazao je da ljudi uopće ne razlikuju naslove pisane u stilu satiričnog časopisa The Onion, bez obzira na to jesu li ih smislili profesionalni humoristi ili umjetna inteligencija.
Ispitanicima su naslovi ChatGPT-a bili jednako smiješni kao i izvorni naslovi.
Istraživači su inspiraciju za studiju dobili nakon što su brojni holivudski scenaristi izrazili zabrinutost zbog upotrebe velikih jezičnih modela u zabavnoj produkciji te nedavnih štrajkova pisaca i glumaca koji u umjetnoj inteligenciji vide direktnu egzistencijalnu prijetnju njihovim profesijama, umjetnosti i ljudskoj kreativnosti.