šta se dešava

Nike ponovno razočarao, dionice najniže od 2020.

Najveći svjetski proizvođač sportske opreme NIKE pao je na najnižu razinu od vremena pandemije, nakon što je kompanija dala razočaravajuća očekivanja za tekuće tromjesečje, što ukazuje na daljnje odgađanje oporavka poslovanja pod novom upravom.

Suočeni s najavljenim carinama američke administracije, padom povjerenja potrošača i sporijim zaokretom poslovanja, uprava firme u tekućem kvartalu očekuje pad prodaje od 14-15 posto (konsenzus pad od 12 posto). Također, bruto marža bi mogla zabilježiti pad od 4-5 postotnih bodova, u pokušaju firme da likvidira višak zaliha i robu koja više nije u velikoj potražnji među kupcima, a očekuje se da bi se taj proces mogao nastaviti u fiskalnoj godini 2026.

Uprava firme očekuje da će tekuće tromjesečje "odraziti najveći učinak ovih radnji i da će od ove tačke negativni utjecaj na prihode i marže početi slabiti". Kao otegotne okolnosti firma je navela utjecaj vanjskih faktore poput geopolitike, novih carina, volatilnosti kurseva valuta i poreznih propisa te utjecaj tih neizvjesnosti i makro faktora na povjerenje potrošača.

U periodu od decembra do februara Nike je zabilježio pad prihoda od 9,3 posto na 11,3 milijarde dolara, što je bolje od očekivanih 11,03 milijarde dolara.

Direktna prodaja pala je 12 posto na 4,7 milijardi dolara, dok je veleprodajni kanal zabilježio pad prihoda od sedam posto na 6,2 milijarde dolara.

Promatrajući tržište po tržištu, Kina je zabilježila pad prihoda od 17 posto na 1,7 milijardi dolara, što je ispod konsenzusa od 1,84 milijarde dolara. Prodaja na najvećem tržištu, Sjevernoj Americi, pala je četiri posto na 4,86 milijardi dolara, nadmašivši očekivanja od 4,53 milijarde dolara.

Zarada po dionici (EPS) od 0,54 USD bila je znatno iznad konsenzusa od 0,28 USD, ali i ispod prošlogodišnjih 0,77 USD. Bruto marža u tromjesečju pala je za 3,3 postotna boda na 41,5 posto (konsenzus 41,8 posto), prvenstveno zbog veće količine diskontne prodaje kako bi se napravio prostor za nove stilove.

Nova uprava firme, kojoj je ovo bilo prvo potpuno izvještajno razdoblje, nastoji preokrenuti trend poslovanja uspostavljanjem novih odnosa s veledrogerijama i lansiranjem inovativnih proizvoda. Prvi rezultati pokazuju da su prve linije Pegasus Premium tenisica za trčanje "gotovo rasprodane" na sjevernoameričkom tržištu i taj će se trend nastaviti tijekom jeseni. Model Romero 18, za rekreativce, bilježi "iznimne" rezultate, a firma planira udvostručiti distribuciju do sredine aprila, piše SEEbiz.

Uprava je potvrdila da je potrebno vrijeme da se postigne obim prodaje kako bi se zamijenili mnogi klasični modeli koji su bili previše zastupljeni. Dio strategije novog menadžmenta je veći fokus na ženski program, što je nedavno potvrđeno partnerstvom s brendom influencerice Kardashian, kao i pojačana reklamna kampanja s vrhunskim sportistkinjama.

Dionice firme padale su blizu nivoa od 65 dolara u današnjem trgovanju, a tržišna kapitalizacija pala je ispod 100 milijardi dolara.