Velika većina Nijemaca podržava okončanje duge tradicije "slobodne vožnje za slobodne građane" i uvođenje ograničenja maksimalne dopuštene brzine od 130 km/h na autocestama.
Po prošlosedmičnoj anketi javnog servisa ARD-a, 60 posto ispitanika podržava ograničenje brzine na mreži njemačkih autocesta da bi se smanjila emisija štetnih plinova i očuvala klima.
Ovo je za tri postotna boda veća potpora ograničenju brzine nego u sličnoj anketi provedenoj u junu.
Na njemačkim autocestama nema općeg ograničenja maksimalno dopuštene brzine, ali na mnogim dionicama vozači zbog sigurnosnih razloga moraju usporiti.
Među onima koji se zalažu za opće ograničenje je i četverostruki svjetski prvak u Formuli 1, Sebastian Vettel.
Kako je javio Auto Motor und Sport, Vettel je uvjeren kako se o uvođenju ograničenja ne treba puno razmišljati.
Iako hljeb zarađuje vozeći najbrže automobile na svijetu, a i posjeduje brojne supersportske automobile, mišljenja je kako su sigurnost i okoliš prioriteti.
"Nije stvar osobnih osjećaja. Mora se gledati šira slika. Ograničenje brzine bi smanjilo emisiju CO2 za oko dva miliona tona. A i ceste bi bile sigurnije. Neke se nesreće u Njemačkoj događaju upravo zato što nema ograničenja brzine. Ako ovim spasimo samo jedan život, nema se o čemu raspravljati."
A kad je priupitan da komentira jesu li ograničenja pitanja osobne slobode, odgovorio je kako svako ko želi stisnuti gas može doći na stazu i voziti. I pritom nikoga neće ugroziti, zaključio je Vettel.
Pitanje ograničenja brzine na dnevnom se redu pojavi svaki put kad Njemačka sastavlja novu vladu.
Uspiju li postojeći pregovori o sklapanju nove vladajuće koalicije socijaldemokrata (SPD), liberala (FDP) i zelenih, ograničenje se neće uvesti.
Zeleni, koji se zalažu za ograničenje, priznali su poraz po tom pitanju jer mu se potencijalni koalicijski partner FDP oštro protivi.