Novi propisi EU

Nova pravila: Zašto će električni automobili sljedeće godine biti jeftiniji, a benzinci i dizelaši skuplji?

Novi propisi Evropske unije promijenit će strukturu prodaje vozila…

Nekim proizvođačima automobila bit će zaista teško sljedeće godine kada EU pooštri zahtjeve emisija za automobilsku industriju. Od 2025. godine emisije CO2 za osobne automobile moraju biti prosječno ispod 93,6 g/km. To se odnosi na prosjek svih prodanih vozila u jednoj godini – po proizvođaču. Smanjenje je to od 19 posto u odnosu na ovogodišnju razinu od 116 g/km, prenosi revijaHAK

Proizvođači automobila učinit će sve što je moguće kako bi povećali prodaju električnih automobila plug-in hibrida. To je dobar znak za potrošače, koji se mogu veseliti mnogim predstavljanjima i ponudama električnih automobila sljedeće godine. Ako su im električni automobili interes. Ako proizvođač automobila ne ispuni standarde emisije, može očekivati značajne novčane kazne. Za velike proizvođače automobila promašeni cilj može značiti kazne od stotina milijuna eura.

Kompilacija Dataforcea pokazuje da su samo Geely (s Volvom i Polestarom), kao i SAIC Motors (MG) i Tesla ti koji će ispuniti ciljeve sljedeće godine. Toyota je malo iznad granice sa 105 grama, a slijedi je BMW sa 106 grama. Neki se proizvođači, s druge strane, poput Volkswagen Grupe, Renault-Nissan-Mitsubishi grupacije, Stellantisa i Forda imaju puno posla kako bi smanjili emisije sljedeće godine.

Procjenjuje se da će sljedeće godine prosječni proizvođač automobila koji prodaje mješavinu električnih automobila, PHEV-a te dizelaša, benzinaca i hibrida morati dosegnuti udio u prodaji od 37 posto punjivih vozila.

– Ipak, postalo je teže uvjeriti kupce da odaberu električne automobile umjesto automobila s unutarnjim sagorijevanjem. To će funkcionirati samo ako cijene padnu. Trenutni pad cijena litija i cijena baterija omogućuje određena smanjenja cijena, ali proizvođači automobila također će morati smanjiti troškove drugdje kako bi ostali profitabilni – sažima Dataforce.

Na primjer, proizvodnja jeftinijih baterijskih tehnologija kao što su LFP baterije može zamijeniti skuplje NMC baterije. Također, otvaraju se vrata manjim i pristupačnijim modelima, koji mogu privući široko tržište. Dataforce predviđa da će proizvođači automobila staviti veći fokus na električne automobile smanjujući akcije za automobile s motorima s unutarnjim izgaranjem. Dakle, električni automobili bit će malo jeftiniji, možda i plug-in hibridi, ali će benzinci i dizelaši biti skuplji.