Prema novoj studiji objavljenoj u Environmental Science and Technology, ogroman broj sjedišta u automobilima sadrži hemikaliju TCIPP koja može biti povezana sa nastankom raka.
Istraživači su, u saradnji sa univerzitetom Duke i Univerzitetom u Torontu, pregledali ukupno 155 vozila (proizvedenih između 2015. i 2022.) iz različitih zemalja. Od toga 101 od ovih automobila ocjenjivan je zimi, a 54 testirana ljeti kako bi se uzela u obzir razlika u temperaturi. Tim je promatrao hibridna, električna vozila i vozila na benzin i dizel.
Na višim temperaturama koncentracija ove opasne hemikalije bila je dva do pet puta veća. Više hemikalija se oslobađa iz sjedišta kada je toplije. Ovo je prilično zabrinjavajuće budući da je Nacionalni toksikološki izvještaj Sjedinjenih Država za 2023. pronašlo dokaze o “kancerogenoj aktivnosti kod mužjaka i ženki štakora i miševa” koji su bili izloženi hemikaliji.
Ostali usporivači plamena otkriveni u automobilima poznati su kao karcinogeni, endokrini disruptori i/ili neurotoksini te su postojani i bioakumuliraju u ljudima.
Studija kaže da su tragovi TCIPP-a izmjereni na nivoima između 0,2 i 11.600 ng/g (nanogram), što je vrlo mala količina. Ipak, prilično je iznenađujuće znati da se ova hemikalija nalazi u toliko mnogo vozila.
Studija također primjećuje da mnoga testirana vozila sadrže tragove dva hemijska spoja otporna na vatru, TDCIPP i TCEP. Spoj se uglavnom nalazi u pjeni u sjedalima, a ne u komponentama ili presvlakama.
Istraživači preporučuju da vozači otvore prozore kako bi smanjili temperaturu u unutrašnjosti i poboljšali protok zraka. Korištenje klima uređaja je također korisno, ali treba izbjegavati postavku recirkulacije zraka, barem dok se temperatura u automobilu ne vrati na normalu.
Hemijski spojevi poznatiji kao “usporivači plamena” mogu nakratko odgoditi paljenje malih požara, a kada izgore, rezultiraju dodatnim dimom i otrovnim plinovima koji požar mogu učiniti opasnijim. Takvi požari također proizvode otrovne hemikalije zvane dioksini i furani za koje se vjeruje da doprinose raku kod vatrogasaca.
Štetni usporivači plamena dodaju se u unutrašnjost vozila kako bi zadovoljili standard FMVSS 302 američke Nacionalne uprave za sigurnost prometa na cestama (NHTSA).