Od 1. jula 2024. cestarina se primjenjuje i na lakša dostavna vozila iznad 3,5 t. Prethodno se to odnosilo na kamione težine 7,5 t ili više.
Od 1. jula 2024. godine obveza plaćanja cestarine odnosi se i na manja kombi vozila iznad 3,5 t. Dodatni prihod će se potom koristiti i za željeznički promet u budućnosti. Što to znači za kampere i manje kombije?
Do sada su se na njemačkim i saveznim autocestama plaćale cestarine samo za kamione teže od 7,5 t. Od 1. jula 2024. cestarina se odnosi i na vozila čija je ukupna tehnički dopuštena masa (tzGm) veća od 3,5 t.
Međutim, obaveza plaćanja cestarine odnosi se samo na vozila koja su namijenjena ili se koriste za cestovni prijevoz tereta. Putovanja iz obrtničkih poduzeća i dalje su izuzeta od ovoga. Ovo uključuje vozila ispod 7,5 t koja se koriste za prijevoz materijala, opreme ili strojeva. Međutim, obrtnici moraju unaprijed registrirati svoja vozila kod Toll Collecta.
Proširenjem cestarine želi se ostvariti značajan dodatni prihod koji je osim za održavanje i proširenje cestovne infrastrukture namijenjen i željezničkom prometu. Međutim, iznos dodatnog prihoda je kontradiktoran; kreće se u višecifrenim milijardama.
Mobilne kućice i dalje će biti izuzete od plaćanja cestarine ako se kao takve mogu jasno identificirati i ne koriste se za komercijalni teretni prijevoz. Preduvjet je da imaju stalne prostorije za stanovanje, uključujući, naprimjer, kupaonicu, krevete i prostor za kuhanje.
Cestarina za teretna vozila povećana je 2023. godine. Prema EU direktivi, cestarina za kamione služi za finansiranje prometne infrastrukture. Stope cestarine su prilagođene kako bi se nastavilo osiguravati "odgovarajuće finansiranje saveznih autocesta", prema nacrtu amandmana. Osnova za rekalkulaciju je izvještaj o troškovima cesta za razdoblje od 2023. do 2027. No, ne samo da je povećana cestarina za kamione, već se promijenio i izračun.
Izračunava se iz tri podskupa cestarine za troškove infrastrukture, troškove onečišćenja zraka i troškove onečišćenja bukom. Ništa se nije promijenilo u određivanju troškova infrastrukture. I dalje će se utvrđivati na temelju dopuštene ukupne mase i broja osovina.
Kada je riječ o troškovima onečišćenja zraka, također je uvedeno razlikovanje na temelju težine i osovina kako bi se razlikovale klase onečišćivača. Povećane su i pripadajuće cestarine. Stopa zagađenja bukom sada se također određuje na temelju težine i broja osovina.
Cijena je između 1,2 i 1,6 centi. Ukupno će očekivani prosječni prihod od cestarine od promjene biti 8,3 milijarde eura godišnje.