DOLAZI I KARAVAN

Novi Golf dobiva jaču GTI verziju, a stiže i hibrid s rekordnim dosegom

Volkswagen je na najbolji mogući način odlučio obilježiti pola stoljeća kultnog modela koji je sve donedavno redovito nosio titulu najprodavanijeg modela u Evropi

Na novom Golfu sve je bolje, pa i GTI izvedba.

Volkswagen je na najbolji mogući način odlučio obilježiti pola stoljeća kultnog modela koji je sve donedavno redovito nosio titulu najprodavanijeg modela u Evropi. S osmom generacijom i ukupno 400.000 prodanih u Njemačkoj, osmica najbolje prolazi doma. Sada, nakon facelifta, očekuje se čak i jačanje pozicija, posebno ako Golf i u konkurentnijim izvedbama ostane jeftiniji od električnog ID.3.

Startna cijena će gotovo sigurno ostati niža od 30.000 eura, i to uz činjenicu da se 1.0 TSI motor više ne spominje. Pritom će i bogatija oprema biti plus, kao i niz novosti koje donosi model. U Volkswagenu kažu da je sve bolje. Skoro sve, jer prednji poklopac motora i dalje nema amortizer.

Kao što je poznato, Golf je izvana ušminkan novim svjetlima s LED tehnologijom. Prednja uključuju i IQ-Light matrix LED svjetla s osvijetljenim logom, a stražnja imaju konfigurabilnu 3D grafiku. Na popisu je i nekoliko novih boja karoserije, kao i dezena naplataka, promjera do 19-inča.

Unutra se pak slušalo kritike korisnika, pa su se vratile tipke. Novi je i infotainment predvođen zaslonom dijagonale 10.4 inča na početnim i 12.9 inča na skupljim izvedbama.

Ponuda motora od 116 do 272 KS

Kao start se više ne spominje 1.0 TSI (ukinut je), već se odmah ide od osjetno boljeg 1.5 TSI, dostupnog sa 115 i 150 KS u kombinaciji ručnog šest-stepenskog mjenjača. U ponudi je i eTSI varijanta blagog hibrida s jednakom snagom, ali vezana uz sedam-stepeni mjenjač s dvije spojke.

Zahtjevniji biraju izvedbu s 2.0 TSI benzincem. A na vrhu je GTI verzija koju pokreće isti motor, ali sada s 20 KS više u odnosu na prethodni GTI i ukupnih 265 KS. U drugoj polovici godine dolaze i GTI Clubsport, R, kao i 4Motion verzija.

I TDI ostaje u ponudi, ali, nažalost, nema više GTD verzije. Jedine opcije su 2.0 TDI u slabijoj verziji sa 115 i snažnijoj sa 150 KS.

Pogledamo li ponudu hibrida, valja imati dvije novosti na umu. Prva je da je 1.4 benzinac zamijenjen 1.5 benzincem kao sastavnicom pogonskog sistema. Druga da se doseg povećao, kao i brzina punjenja, a sve ugradnjom gotovo dvostruko veće baterije (19.7 kWh). Izvedba eHybrid raspolaže s 204 KS i dosegom od 100 km. GTE verzija pak u maksimumu daje do 272 KS.

Dolazi i karavan

Dobra vijest za sve ljubitelje karavana je da Golf Variant ostaje u ponudi. I da, dobit će i brutalnu R izvedbu. Preklopite li sjedala, tovarni prostor u njemu će porasti sve do 1642 l.