supermini

Novi Renault 5 samo što nije izašao

Nadolazeći Renault 5 supermini uočen je na testiranju u Ujedinjenom Kraljevstvu po prvi put, prije isporuka kupcima koje počinju u nadolazećim mjesecima.

Sljedeće malo električno vozilo francuske marke sparit će se s Mini Cooper E i Fiatom 500e .

To je prvi u valu retroelektričnih automobila koji dolazi u sljedećih nekoliko godina.


Za samo nekoliko sedmica pridružit će mu se novi Renault 4, koji će koristiti gotovo istu tehničku opremu. Temeljen na konceptu Renault 4Ever, sjedit će više i šire, u pokušaju da osvoji dio tržišta uvijek popularnog kompaktnog crossovera.

Nakon toga dolazi evoluirana verzija slično nostalgičnog koncepta Twingo.

Pet je predstavljen u proizvodnom ruhu na sajmu automobila u Ženevi ranije ove godine, ostajući vjeran hvaljenom konceptu iz 2021.

Renault ima za cilj odbraniti svoju poziciju na sve konkurentnijem tržištu malih automobila, a 5 je potvrda predanosti tvrtke pružanju pristupačnih automobila u eri električnih vozila.

Očekuje se da će početna cijena od 25.000 eura (otprilike 21.400 funti) u Evropi značiti manje od 25.000 funti kada stigne u UK. To će ga učiniti jednim od najpristupačnijih električnih vozila na tržištu, potkopavajući neke od današnjih najjeftinijih.


5 se temelji na novoj EV arhitekturi nazvanoj Ampr Small (bivši CMF-BEV), koja dijeli veći dio svoje osnovne strukture s onom koja se koristi za Nissan Juke i Renault Clio .

Navodi se da je korištenje temelja postojeće platforme smanjilo troškove razvoja za 30%, u usporedbi s projektiranjem prilagođene platforme poput one koja stoji u osnovi Fiata 500e od £28,195.

Renaultovi inženjeri kažu da je angažman vozača bio prioritet u razvoju modela 5, zbog čega ima višestruki ovjes straga, umjesto dizajna torzijske grede koji se koristi na Cliu.

Jean-Sébastien Blazy, potpredsjednik za performanse vozila, prethodno je rekao za Autocar:

“Ovo je naša tajna kako bismo našem automobilu dali vrlo dobru agilnost i vrlo dobar odgovor na upravljanje, te kako bismo osigurali stabilnost automobila u ekstremnim manevrima, poput izbjegavanja dijete ili događaj na cesti.”

Blazy je dodao da će 5 "u smislu dinamike vozila biti potpuno usporediv s Méganeom [EV]".