Problem nedostatka dijelova i komponenti za nove automobile tjera sve više proizvođača na pronalaženje alternativnih načina za zaradu. Renault je tako jednu svoju tvornicu prenamijenio u pogon za fabričko obnavljanje polovnih automobila. Francuski proizvođač je program pokrenuo u septembru prošle godine u francuskom mjestu Flins, piše Autoklub.hr.
Renaultov novi pogon ima kapacitet od 45.000 vozila na godinu. U njemu se većinom obnavljaju automobili stari tri do pet godina kako bi nakon tretmana izgledali kao novi. Renaultovi stručnjaci popravljaju manja oštećenja na karoseriji, provjeravaju sve dijelove automobila, mijenjaju istrošene i oštećene dijelove te poliraju lak automobila kako bi izgledao kao nov.
Obnova polovnog automobila je, prema Renaultu, isplativa jedino ako se automobili na kojima se radi ne moraju transportirati daleko do tvornice. Iz tog razloga Renault namjerava otvoriti i druge pogone. Na vrhu liste želja su im pogoni u Turskoj, Španjolskoj i Portugalu.
"Mi smo tvornica koja radi posao kakav prodavač polovnih vozila rade prije prodaje, jedino što mi to radimo na mnogo većim količinama auta. Želimo dokazati da možemo napraviti posao za manje novaca i kvalitetnije zbog toga što smo stručniji i radimo s velikim količinama auta. Trenutno poslujemo na nuli, no kroz neko vrijeme morat ćemo početi zarađivati kako bismo opstali", izjavio je Gilles Mériadec, direktor pogona.
Renault se za ovaj potez opredijelio i zbog toga što se sve više automobila, posebno električnih, finansira na leasing. Zbog toga se velika količina vozila vraća proizvođaču pa ih treba ponovo, što kvalitetnije, pripremiti za prodaju.