Električnim automobilima mnogo se toga piše pod grijeh - od visoke cijene, preko relativno malog dosega, loše rasprostranjenih punionica, neisplativosti ako se pune na javnim punjačima, kolapsa električne mreže krene li se više električnih auta puniti u isto vrijeme - no među većim adutima protivnika 'strujića' svakako je argument o kratkom vijeku trajanja baterija. S tim je, pak, usko povezan pad vrijednosti električnih automobila, jer ko bi kupio auto na bateriju upitnog kapaciteta… Neke se od ranije navedenih stavki može osporiti, neke su i dalje realan problem, a CleanTechnica ovih je dana objavila rezultate studije o vijeku trajanja baterija u električnim autima, koja je pobila dosadašnju tezu da se tim baterijama nakon nekoliko godina upotrebe kapacitet drastično smanjuje. Upravo je ta teza većim dijelom zaslužna za to što je polovni električni automobil teže prodati jer ako njegova baterija zaista tako brzo stari i gubi kapacitet, nakon nekoliko godina upotrebe morala bi se zamijeniti, što košta i više od deset hiljada eura. CleanTechnica citira Tima Woodwarda, generalnog direktora firme Prelude Ventures, koja je uložila u skladištenje baterija drugog životnog vijeka za električna vozila, koji navodi: "Mislim da još niko nema veliku količinu baterija drugog životnog vijeka jer baterije u praksi traju duže nego što se očekivalo. Nije tako uobičajeno da vidite baterije izvađene čak ni iz najranijih Tesla automobila."
To će svakako razveseliti poklonike električnih automobila, jer baterija jest najskuplji dio električnog auta, pa je opravdano pitanje koliko često treba mijenjati baterije u električnim vozilima i koliko košta njihova zamjena. Savjetodavna tvrtka P3 specijalizirana je za električnu mobilnost. Provela je opsežnu studiju osmišljenu kako bi odgovorila na ta pitanja i eventualno razbila mitove o baterijama u električnim automobilima. Započeli su s ispitivanjem 50 električnih vozila iz vlastite flote. Kasnije su analizirali podatke iz 7000 drugih električnih automobila. “Pružanje pouzdanih i transparentnih podataka ključno je za pružanje realne slike o stvarnom vijeku trajanja baterije, a time i jačanja povjerenja u električna vozila”, navode autori studije.
Studija firme P3 promatrala je isključivo postotak degradacije baterija u električnim automobilima tokom vremena i upotrebe. Ono što je novo u ovoj studiji jest da se temelji isključivo na stvarnim podacima električnih automobila na cesti. U svojim ranijim istraživanjima, P3 se usredotočio na deklarirane podatke proizvođača vozila i neka laboratorijska mjerenja. No, podaci iz električnih automobila voženih u realnim prometnim situacijama uključuju ne samo vanjske faktore kao što su utjecaji okoliša i ponašanje u vožnji i tokom punjenja, već i programiranje sistema upravljanja baterijom i strategije starenja koje provode proizvođači automobila. Kako bi dobio te podatke iz stvarnog svijeta, P3 je surađivao s Aviloo, austrijskom firmom za dijagnostiku baterija koja je već provela više od 60.000 testova kapaciteta baterija električnih automobila. Analizirali su vozila koja su prešla više od 300.000 kilometara, što je omogućilo detaljniju i sveobuhvatniju procjenu starenja baterije u odnosu na kilometražu.
Analiza P3 pokazala je da u prvih 30.000 kilometara zdravstveno stanje baterije relativno brzo opada - sa 100 posto na oko 95 posto. To se znalo i dosad. Ali, navodi dalje studija, degradacija baterije smanjuje se s povećanjem kilometraže. Podaci iz Avilooa za 7000 vozila pokazali su prosječno zdravstveno stanje od oko 90 posto na 100.000 kilometara. Nakon toga, linija koja pokazuje preostali kapacitet gotovo je vodoravna. Između 200 i 300 hiljada kilometara gotovo je ravna, a zdravstveno stanje baterije u prosjeku je blizu 87 posto.