Ruska vlada je objavila popis automobila domaće proizvodnje koje bi državni dužnosnici trebali kupiti, bilo ruskih ili kineskih marki, što je još jedna potvrda infiltracije Pekinga u rusku automobilsku industriju od početka invazije na Ukrajinu.
Kao što Zapad izbjegava suradnju s Rusijom, tako se i Moskva kloni zapadnih korporacija.
List Kommersant je ove godine izvijestio kako je Kremlj poručio dužnosnicima uključenima u pripreme za predsjedničke izbore u Rusiji sljedeće godine da prestanu koristiti Appleove iPhonee. Odluka je donesena zbog zabrinutosti da će zapadne obavještajne agencije iskoristiti činjenicu da Rusi koriste navedene uređaje.
Na popisu se nalazi pet modela Lade
Danas je rusko Ministarstvo industrije i trgovine priopćilo da je sastavljen popis automobila koji se preporučuju za prioritetnu upotrebu državnim i općinskim službenicima u službene svrhe, prema uputama predsjednika Vladimira Putina.
"Domaće kompanije do danas su već proizvele široku paletu modela različitih tehničkih karakteristika i opreme (šest marki i više od 20 modela) koji su u stanju zadovoljiti potrebe službenika različitih razina", naglasili su.
Potvrdili su kako su se svi proizvođači automobila obvezali produbiti lokalizaciju proizvodnje, na temelju posebnih sporazuma o ulaganjima s vladom. Na popisu se nalazi pet modela Lade, koje proizvodi najveći ruski proizvođač automobila Avtovaz. Riječ je o modelima: Vesta, Vesta SW Cross, Granta, Niva Travel i Niva Legend.
Kinezi imaju fabriku u Rusiji
Na popisu su i marke UAZ (modeli: Patriot, Pickup, Pro, Hunter i SGR), Aurus (modeli: Senat, Komendant), Moskvič (3, 3e, 6), Evolute (modeli: I-Pro, I-Joy, I-Sky) i Haval (modeli: Jolion, Dargo, F7/F7x i H9). Inače, upravo je Moskvič, oživljeni automobil iz sovjetske ere, simbol sve većeg utjecaja Kine na rusku automobilsku industriju.
Izvori su Reutersu rekli da je model Moskvič 3 JAC Sehol X4 sastavljen u Moskvi korištenjem opreme kupljene od kineskog partnera. Dodatno, kompanija Haval se nalazi u kineskom vlasništvu, a od 2019. proizvodi automobile u svojoj fabrici u Tulskoj oblasti, samo 200 kilometara od Moskve.