Nešto manje od 200 tisuća eura po listi, odnosno kandidatu, u svakoj izbornoj jedinici, iznos je koji se smije potrošiti na promidžbu za predstojeće parlamentarne izbore u Hrvatskoj, 17. aprila, a iznos se nije mijenjao u odnosu na posljednje izbore.
To konkretno znači da će politička stranka, ili koalicija, koja svoje izborne liste istakne u svih deset izbornih jedinica u Hrvatskoj, na promidžbu ukupno moći potrošiti gotovo dva miliona eura.
'Granica' potrošnje nije se mijenjala u odnosu na onu od prije četiri godine, jedina je razlika što su sada dopušteni iznosi izraženi u eurima, umjesto u kunama.
Pogled unatrag otkriva da se s novim izborima troši više, pa je tako na onima 2016.godine, potrošeno 35, 3 milijuna eura (4, 7 milijuna eura), a na onima 2020. oko 44 milijuna kuna (5, 8 milijuna eura).
Parlamentarni izbori u Hrvatskoj se financiraju iz dva izvora, iz vlastitih sredstava i donacija tj. dobrovoljnih uplata građana, obrta, kompanija u novcu, uslugama i proizvodima, npr. usluga snimanja video spota, hrane za predizborno druženje, kapa, šalovima i sl.
Za donacije vrijednije od 663,61 eura, donator s primateljem mora zaključiti ugovor i uz njega priložiti ranije spomenutu izjavu, nema li ugovora, takva se donacija mora prijaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP), a iznos uplatiti u državni proračun, najkasnije u roku od 15 dana od dana primljene uplate.
U 'pokrivanju' izbornih troškova političkim strankama, koalicijama i kandidatima, ali samo onima koji u konačnici izbore mjesto u Hrvatskom saboru, pomoći će naknada koju će dobiti od države.
Za svako osvojeno zastupničko mjesto, država je spremna dati 17. 918 eura, ukupno 2,76 miliona eura, prenosi Hina.