Njemački autoklub (ADAC) je u april 2022. objavio statistiku Službe pomoći na cesti. Riječ je o broju odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od tri do 10 godina.
Kao i dosad, najčešće intervencije u 2022. godini bile su one vezane uz kvar akumulatora, tačnije u 46,2 posto slučajeva od ukupno 3,49 miliona kvarova. Godinu prije, udio kvarova akumulatora bio 46,3 posto, što predstavlja snažan porast u odnosu na 2019. sa 41,8 posto. Razlog? Pandemija koronavirusa, jer zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator.
Uzrok kvara često ovisi o starosti vozila. Kod mlađih vozila općenito je malo kvarova i stoga manje problema s akumulatorom. Kada vozilo navrši sedam godina, povećava se i osjetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog vijeka.
Najčešći kvarovi
Ukupno 132 modela vozila procijenjena su u ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. Modeli koje rjeđe viđamo na cesti, s manjim uzorkom, se ne ocjenjuju. Također, uzroci kao što su prazan spremnik goriva ili puknuće guma ne uzimaju se u obzir u ADAC-ovu indeksu pouzdanosti.
Koji su tipični kvarovi? Problemi s pumpom za gorivo, na primjer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi s alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje se ozbiljnije kvariti od 2010. godišta, dakle kada automobili navrše 12 godina i oni nisu u ovoj statistici. Kod svjećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano, najčešće kod vozila koja imaju prvu registraciju 2013. i 2014.
Problemi s recirkulacijom ispušnih plinova češće se javljaju u razdoblju od 2007. do 2013. godine. Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na cesti zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15,5 posto), problemima s karoserijom, upravljanjem, kočnicama, ovjesom ili mjenjačem (14,8 posto), elektronikom (10,3 posto), gumama (7 posto), sistemom pumpe goriva (3,1 posto), itd.
Najpouzdaniji automobili
U rasponu od tri do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016. godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5.
Spomenimo još neka vozila. Dacia Sandero dobila je vrlo dobre ocjene u svim godištima, vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište dobilo ocjenu ispod vrlo dobroga. Dacia Duster ima uglavnom ocjene dobar, a 2013. godište ocjenu odličan. Mercedes-Benz B klasa je vrlo dobra u svim godištima.
Mitsubishi ASX je, također, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je – dobar. Kia Ceed se kreće od ocjene loše (2012. godište) do ocjene vrlo dobar (2019. godište). Mazda Cx-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra. Škoda Octavia je vrlo dobra, osim 2013. i 2012., kada je dobila ocjenu niže, odnosno dobar.
'Najkvarljiviji' automobili
Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan. Zanimljivo, Toyote ne viđamo često u ovoj rubrici, ali ADAC je zabilježio veliki broj problema s akumulatorima CH-R-a i Corolle.