ZAKON O KLIMI

Od ljeta u Njemačkoj moguća zabrana saobraćaja nedjeljama za sva vozila na cestama

Njemački savezni ministar prometa Volker Wissing (FDP) upozorava na zabranu prometa svih vozila vikendom širom zemlje od ljeta nadalje ako Zakon o zaštiti klime ne stupi na snagu najkasnije do sredine jula. U pismu vođama zastupničkih skupina njemačke vlade pozvao je na hitno odobrenje tog zakona u Bundestagu, piše Fenix Magazin.

Planirani zakon propisuje da će se usklađenost s klimatskim ciljevima ubuduće provjeravati po sektorima umjesto za svako područje pojedinačno.

Zakon je u proceduri od prvog čitanja 22. septembra 2023. godine. "Činjenica da još uvijek nije na snazi ​​dovodi do značajne pravne i činjenične nesigurnosti, koja ne služi ni klimi, niti ugledu savezne vlade", poručio je Wissing.

Ako izmijenjeni zakon ne stupi na snagu do 15. jula 2024. godine, Savezno ministarstvo digitalizacije i prometa dužno je prema važećim odredbama Zakona o zaštiti klime odmah predstaviti program kojim se osigurava usklađenost s godišnjim razinama emisija sektora prometa. To znači zabranu vožnje tokom svih vikenda.

Prema Zakonu o zaštiti klime, Njemačka mora smanjiti svoje emisije za 65 posto do 2030. u usporedbi s razinama iz 1990. godine. Prethodno su godišnji ciljevi za energetski sektor, promet, industriju, zgrade, poljoprivredu i sektor otpada, također bili namijenjeni osiguranju postupnog smanjenja emisija stakleničkih plinova. Posebice prometni sektor nije ispunio postavljene ciljeve.

Wissing je istaknuo da ne samo da bi pojedinačna mobilnost patila zbog zabrana vožnje, već bi i opskrbni lanci mogli biti trajno poremećeni, budući da bi kratkoročni prelazak s cestovnog na željeznički promet bio nerealan.

Trebalo bi očekivati ​​i značajan utjecaj na turizam. – Bilo bi teško reći ljudima da smiju koristiti svoj automobil samo pet dana u sedmici, iako općenito postižemo naše ciljeve zaštite klime, rekao je političar FDP-a.

Zabrana prometa nedjeljom već je bila na snazi 1973. godine, a naftna bila je jedan od najvećih krahova koje je Njemačka doživjela. Te je godine Njemačka doživjela svoju prvu nedjelju bez vozila na cestama.

Goriva je bilo malo pa je plan bio uštedjeti gorivo. U novembru 1973. godine bila je prva zabrana vožnje vozila na cestama, a u decembru su uslijedile još tri nedjelje sa zabranama vožnje. Nakon toga su prestale mjere štednje goriva i zabrana vozila na cestama u Njemačkoj više nije bilo.