Vijesti

Odluka gradskih vlasti u Mostaru izazvala haos: Ljudi parkiraju po parkovima, trotoarima, sokacima

Potpuni haos na ulicama Mostara. Parkiraju u parkovima, na trotoarima, u sokacima…

Započela je naplata parkinga u Mostaru. Za sada, naplaćivanje se vrši naglavnim saobraćajnicama tj parking zonama u gradu, na kojima odavno postojeaparati za naplatu. Kada se steknu svi uslovi, navode iz Gradske uprave tj
nadležnog preduzeća, krenut će se i s naplatom u ostalim kvartovima.

Cijena karata po satu u Zoni 1 iznosi 1,50 KM, a u drugoj zoni jednu marku. Dnevna karta košta 20 u prvoj, te 15 KM u drugoj zoni. Stanari u prvoj zoni mogu kupiti mjesečnu kartu po cijeni od 25, a u drugoj 15 KM, dok su godišnje
cijene 225 i 135 KM. Povlaštena karta za fizičke osobe i stanare izvan zone naplate na mjesečnom nivou košta 40 KM, i to samo za Zonu 2, dok je cijena godišnje - 360 KM. Komercijalna mjesečna karta iznosi 150 KM u Zoni 1, te 100 KM u Zoni 2.

No, stvari ne idu onako kako su i zamišljene. Stanovnici Mostara, nenavikli na plaćanje, traže svaku mogućnost da bi isto izbjegli. Znajući da im parking može biti naplaćen samo ako parkiraju automobil na za to predviđeno i ocrtano mjesto, svoja vozila masovno ostavljaju po zelenim površinama, na trotoarima, ispred ulaza u zgrade i javne objekte. Vjerovatno, nadajući se izostanku reakcije policije.

Parkiranje uz kontejner, Foto: Raport.ba

Mostarci „pjene“ na društvenim mrežama. Ipak, čini se da će nezadovoljstvo tu i završiti, jer su svjesni da je odavno bilo vrijeme uvođenja reda u kulturu parkiranja u Mostaru. No, dok ne dođe do toga, iskorištavaju situaciju i parkiraju po sistemu „gdje ko stigne“.

Adela Gosto, vijećnica Prve mostarske partije u Gradskom vijeću Mostara također je reagovala. „Čestitam“ ovim što usvojiše ovaj nakaradni sistem naplate parkinga. Da apsurd bude veći, u prvoj zoni se možete zadržati max 2
sata, nakon toga morate otići u drugu zonu.

Tako to izgleda u Mostaru kad se 24 ruke slože, onda sve se može“, navodi vijećnica Gosto, podrazumijevajući ruke HDZ-a i SDA u Gradskom vijeću Mostara. Reagovao je i vijećnik SDP-a u
Gradskom vijeću Sanel Žuljević upozorivši da djeca iz mostarskih osnovnih škola ne mogu normalno izaći iz školskih zgrada tj dvorišta, jer su brojna vozila parkirana upravo na tim mjestima.

Parkiranje na neoznačenim parking mjestima, Foto: Raport

Gradonačelnik Mostara Mario Kordić jutros je posjetio preduzeće „Mo parking“ rekavši: „Jutros sam radni dan započeo kupovinom parking karte. Nakon pripremne faze, započela je kontrola parkinga u našemu gradu. Vjerujemo da će
uređenje mirujućeg prometa rezultirati boljom prohodnosti za sve sudionike prometa.

U drugoj fazi se planira izgradnja dodatnih parking mjesta u oblikupodzemnih ili nadzemnih garaža, kao i vise uređenih zelenih površina. Sigurni smo da će svi naši sugrađani podržati rad Mostar parking za uredniji i ugodniji Grad Mostar.“

Parkiranje na trotoaru, Foto: Raport

Ipak, tokom dana je ocijenio da ovaj haos može prouzrokovati još gore stanje u gradu, nego je ono bilo do sada, kada je riječ o saobraćaju, te otišao u  MUP HNK i razgovarao sa HDZ-ovim kantonalnim ministrom MUP-a Slađanom Bevandom. Sastanku su bili prisutni i Ivan Barbarić, v.d. direktora JP „Mostar parking“ i Dragan Jelonjić, načelnik Policijske uprave Mostar.

Gradonačelnik Mostara sa službom naplate, Foto: Raport.ba

Tema sastanka bila je početak kontrole mirujućeg prometa u Mostaru, s naglaskom na ulogu
MUP-a u kontrolisanju mjesta koja nisu pod nadzorom Mostar parkinga. Ministar Bevanda i načelnik Jelonjić obećali su sa svoje strane punu podršku sistemskom uređenju mirujućeg saobraćaja.

No, ne bi bilo prvi put da ministar i načelnik policije u Mostaru obećavaju takvo što. Iz prijašnjeg iskustva, pokazalo se sve samo kao „šuplja priča“. Da li će tako biti i ovaj put, posebno uzme li se u obzir da je ovo izborna godina i da mnogi žele ostati u foteljama u kojima su bili proteklih decenija – možda se stvari pomaknu s mrtve tačke.