Nakon što je visoki predstavnik u BiH Christian Schmidt jutros saopćio da je nametnuo odluku vezano za funkcioniranje NUB-a i drugih institucija kulture, OHR ju je objavio.
Schmidt je naveo da želi deblokirati rad NUB-a ali i spriječiti da se u istoj situaciju nađu druge institucije kulture BiH, a dao je Vijeću ministara rok od 60 dana da u Parlament uputi prijedlog zakona kojim će se riješiti finansiranje i imenovanje upravljačkih struktura.
Nalog Schmidta ima osam članova. U prvom se navodi da će Vijeće ministara ovlastiti uposlenika NUB-a da privremeno obnaša dužnost direktora do imenovanja novih upravljačkih struktura.
U drugom članu, navodi se šta će se desiti ako Vijeće ministara to ne učini.
"Ukoliko uposlenik Nacionalne i univerzitetske biblioteke Bosne i Hercegovine ne bude ovlašten da obnaša dužnosti direktora ove ustanove u skladu s člankom 1. ovog Naloga u roku od sedam (7) dana od dana stupanja na snagu ovog Naloga, rukovoditelj Sektora nabave, obrade, periodike i službenih publikacija smatrat će se ovlaštenim za vršenje specifičnih poslova u ime ustanove, a koji inače spadaju u nadležnost direktora", navodi se.
U stavu dva pojašnjava se se izraz 'specifični poslovi' pa se navodi da su to poslovi koji su neophodni za funkcioniranje ustanove i isplatu plaća i drugih obaveza.
Član tri, stav jedan, navodi da će se član 1 primjenjivati uvijek kada pozicije direktora ostane upražnjena, a sve do imenovanja novih upravnih struktura.
Stav dva kaže sljedeće:
"U slučaju da Vijeće ministara Bosne i Hercegovine ne postupi u skladu s odredbama stavka (1) ovog članka u roku od sedam dana od nastanka upražnjene pozicije direktora relevantne ustanove iz stavka (1) ovog članka, zamjenik/pomoćnik direktora smatrat će se ovlaštenim za obavljanje specifičnih poslova predviđenih u članku 2. stavak (2) ovog Naloga. Ukoliko u ustanovi ne postoji zamjenik/pomoćnik direktora ili zamjenik/pomoćnik direktora nije u mogućnosti ili ne želi izvršavati te poslove, ovlaštenim će se smatrati najviše rangirani uposlenik relevantne ustanove koji je zadužen za finansije, odnosno ako ni takva osoba nije na raspolaganju ili nije u mogućnosti ili ne želi izvršavati te poslove, ovlaštenim za vršenje navedenih specifičnih poslova će se smatrati uposlenik ustanove zadužen za pravne, administrativne ili srodne poslove".
Stav tri potcrtava koje su to institucije kulture od zanačana za BiH.
Član 4 navodi da će ovo ostati na snazi sve dok Vijeće ministara ne ovlasti drugi osobu ili promijeni njen obim ovlaštenja.
Član pet kaže ovo:
"Svi akti, radnje i koraci neophodni kako bi se uposleniku ovlaštenom prema člancima 1., 2. i 3. ovog Naloga omogućilo da obavlja poslove u skladu s članom 2, stav (2) ovog Naloga ovim putem se smatraju donesenim odnosno preduzetim, a sposobnost ovlaštenog uposlenika da ispunjava svoj mandat bit će priznate od strane svih ustanova uključujući i komercijalne pravne osobe, na osnovu identifikacijskog dokumenta dotičnog uposlenika i rješenja o imenovanju na navedenu poziciju u ustanovi kulture od značaja za Bosnu i Hercegovinu".
Član 6 daje rok Vijeću ministara od 60 dana da da prijedlog zakona koji će riješiti finansiranje i upravljanje institucijama kulture.