Vlada FBiH danas je, na prijedlog Federalnog ministarstvo obrazovanja i nauke, zaključkom prihvatila Informaciju o izradi „Okvirnog plana prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u Federaciji Bosne i Hercegovine“. Istovremeno je prihvaćen i „Okvirni plan prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u FBiH“.
Predlagač u Informaciji zaključuje da je dokument „Okvirnog plana prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u Federaciji BiH“ sačinjen kao sveobuhvatan, interresorni okvirni plan prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u Federaciji BiH, koji treba poslužiti kantonalnim ministarstvima obrazovanja kao osnova za izradu kantonalnog akcionog plana u koji će biti integrirane aktivnosti koje se procijene kao prioritetne i potrebne na području kantona, u skladu sa specifičnostima svakoga od njih, finansijskim mogućnostima i zakonskim propisima.
Također, predlagač navodi da je ovaj dokument osnova za planiranje i realizaciju aktivnosti Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke u oblasti prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u FBiH, kao i osnova za planiranje i realizaciju aktivnosti u ovoj oblasti za četiri ostala federalna ministarstva koja su bila uključena u Interresorni stručni tim za izradu Okvirnog plana prevencije i sprečavanja nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama u Federaciji BiH. Ovaj dokument prezentiran je na prvoj sjednici koordinacije ministara obrazovanja u FBiH, te je usaglašen od prisutnih.
U Okvirnom planu su pomno isplanirane tri oblasti, devet mjera i 48 aktivnosti čijom realizacijom se može postići visoki standard u oblasti prevencije nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama, učiniti pozitivan pomak u očuvanju fizičkog i mentalnog zdravlja učenika i nastavnika, izvršiti snažna afirmacija zdravih životnih stilova, a sve primjenjujući naučno utemeljene i dokazano efikasne metode, a pri tome, adresirajući ključne potrebe djece i mladih u 21. stoljeću.
Pažnja je usmjerena na promociju aktuelnih i kreiranje budućih preventivnih programa koji su fokusirani na faktore rizika koji egzistiraju među djecom i mladima, a koji mogu efektivno biti umanjeni ili eliminirani primjenom sveobuhvatnih obrazovnih pristupa koji doprinose jačanju psihosocijalnih kompetencija djece kroz socio- emocionalno učenje unutar sistema formalnog i neformalnog obrazovanja.
Na taj način se nastoje ojačati kapaciteti djece i mladih kako bi bili sposobni razumjeti informacije koje dobijaju kroz preventivne programe, da donose informirane odluke, da komuniciraju efektivno i nenasilno, da prepoznaju rizike u realnom i virtualnom svijetu, da budu spremni na izazove koje generira globalna transformacija svijeta u kojem žive, uče, igraju se i razvijaju.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke je zaduženo da Okvirni plan objavi na svojoj internet stranici i da o tome obavijesti relevantne institucije, a Vlada predlaže kantonalnim vladama da na osnovu Okvirnog plana izrade vlastite akcione planove za prevenciju i sprečavanje nasilja u odgojno-obrazovnim ustanovama.