Kina želi da izgradi veoma brzu željezničku prugu dugu 13.000 kilometara koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa SAD, a cijena projekta je oko 200 milijardi dolara.
Ta željeznička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanska Kolumbija, sve do glavnog kopnenog dijela SAD.
Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla da nastavi sa izgradnjom superbrze željeznice do svakog kutka Amerike.
Prema nekim procjenama, takav projekat koštao bi 200 milijardi dolara.
Planovi za takvu povezanost sa SAD pojavili su se još 2014. godine, kada su lokalni mediji izvještavali kako Kina planira da izgradi superželjeznicu od 13.000 kilometara.
U to vrijeme kineski inženjeri već su pregovarali sa ruskim kolegama o početku izgradnje te željezničke megalinije uvjereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.
Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal “IFL sajens”.
Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svjetske superbrze željeznice koja će povezivati Šangaj sa arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.
Ta nova ruta imaće i podvodni dio od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju naprijed velikim brzinama (MAGLEV voz).
Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.
Međutim, neki kritičari su projekat duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastario, navodeći teretne brodove i vazdušni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekat željeznica prema SAD previše komplikovan.