Uprkos značajnim ulaganjima

Online anketa pokazala: Dvije trećine korisnika iPhonea i Samsungovih mobitela ne vidi koristi u AI funkcijama

Uprkos značajnim ulaganjima i velikom medijskom praćenju tehnologije umjetne inteligencije, prema najnovijoj anketi korisnika Applea i Samsunga, usvajanje među korisnicima odaje umjerenost nimalo sličnu uzbuđenju koje prati razvoj AI-ja. Rezultati pokazuju da je 41,6% korisnika iPhonea isprobalo funkcije umjetne inteligencije, dok Samsung bilježi nešto višu stopu usvajanja od 46,9%. Ova razlika može se pripisati činjenici da je Samsung ranije uveo funkcije umjetne inteligencije u martu, u usporedbi s Appleovim izdanjem u oktobru.

Razočaranje implementacijom umjetne inteligencije

Posebno je iznenađujuće široko rasprostranjeno nezadovoljstvo među korisnicima. Čak 73% korisnika iPhonea navodi da funkcije umjetne inteligencije dodaju malo ili nimalo vrijednosti njihovom iskustvu korištenja uređaja. Situacija je još izraženija među Samsung korisnicima, gdje 87% izražava slično razočaranje implementacijom umjetne inteligencije.

Samsungovci vole vizualne funkcije

Također se vide razlike u načinu na koji se koriste funkcije umjetne inteligencije na obje platforme. Vlasnici iPhonea pokazuju sklonost prema tekstualnoj AI asistenciji, gdje alati za pisanje dominiraju sa 72% korištenja. Slijede sažeci obavijesti (54%) i prioritetne poruke (44,5%). Samsung korisnici, s druge strane, više su se okrenuli vizualnim funkcijama i funkcijama pretraživanja. Funkcija "Circle to Search" vodi s 82,1% usvajanja, dok Photo Assist slijedi s 55,5%.

Lojalnost brendu

Appleova tradicionalno snažna lojalnost brendu doživjela je primjetan pad, spustivši se s 92% u 2021. na 78,9%. Samsung je doživio sličan trend, s padom stope lojalnosti sa 74% na 67,2%.

Potencijal umjetne inteligencije da utječe na promjenu brenda posebno je zanimljiv: 16,8% korisnika iPhonea razmotrilo bi prelazak na Samsung zbog boljih funkcija umjetne inteligencije, dok bi samo 9,7% Samsung korisnika učinilo obrnuto. Ova asimetrija sugerira da korisnici iPhonea pridaju veću važnost mogućnostima umjetne inteligencije u procesu donošenja odluka.

Korisnici iPhonea pokazuju veću spremnost za pretplatu na AI usluge, pri čemu 11,6% navodi da bi platili takve funkcije. To je u izrazitom kontrastu s korisnicima Samsunga, gdje samo 4% izražava sličnu želju.

Prepreke usvajanju

Razumijevanje zašto korisnici oklijevaju prihvatiti funkcije umjetne inteligencije otkriva važne razlike između dvije platforme. Za korisnike iPhonea, glavna prepreka su ažuriranja softvera, pri čemu 57,6% navodi ovo kao glavni razlog neusvajanja. Samsung korisnici predstavljaju drugačiju sliku, pri čemu 44,2% jednostavno ne nalazi funkcije korisnima, nakon čega slijede zabrinutosti oko tačnosti umjetne inteligencije (35,5%) i pitanja privatnosti (30,1%).

Uloga AI-ja u odlukama o kupnji

Anketa otkriva kako korisnici vrednuju umjetnu inteligenciju pri donošenju odluka o kupnji. Među korisnicima iPhonea, 47,6% smatra mogućnosti umjetne inteligencije važnima (21,1% vrlo važnima, 26,5% donekle važnima). To je u oštrom kontrastu s korisnicima Samsunga, gdje samo 23,7% pridaje sličnu važnost AI značajkama (14,9% vrlo važnima, 8,8% donekle važnima).