inovacija

Ova tehnologija mogla bit biti spas za vožnju vrućim ljetnim danima, a štedi i gorivo

Nissan je testirao inovativnu tehnologiju. Riječ je o boji koja može pomoći u snižavanju temperature u kabini vozila ljeti i time smanjiti potrošnju.

Razvijena u saradnji s tvrtkom Radi-Cool, specijalistom za radijacijske rashladne proizvode, boja uključuje metamaterijalne, sintetičke kompozitne materijale koje pokazuju svojstva koja se obično ne nalaze u prirodi, piše N1.

Projekt je dio Nissanove težnje za inovacijama koje osnažuju putovanja i pomažu u stvaranju čišće i održive okoline.

U novembru 2023. Nissan je započeo 12-mjesečno ispitivanje na Tokijskom međunarodnom zračnom terminalu u Hanedi. U saradnji s tvrtkom Japan Airport Terminal, Radi-Cool Japan i zračnim operaterom All Nippon Airways (ANA), Nissanova hladna boja nanesena je na vozilo Nissan NV100 kojim upravljaju zračne službe ANA-e.

Sa svojom velikom, otvorenom pistom, zračna luka Haneda pružila je savršeno okruženje za provođenje stvarne procjene učinka boje u okruženju visoke temperature. Iako je još u fazi testiranja, dosadašnji rezultati bili su impresivni.

Parkirano jedno uz drugo pod suncem, vozilo tretirano Nissanovom hladnom bojom pokazalo je rezultate do 12 stepeni Celzijevih manje na vanjskoj površinski i do 5 stepeni Celzijevih hladniju unutrašnjost, u usporedbi s vozilom s tradicionalnom bojom.

Učinkovitost hlađenja boje posebno je uočljiva kada je vozilo parkirano na suncu duže vrijeme. Ne samo da je ugodnije sjesti u hladniju unutrašnjost, već je potrebno i kraće vrijeme rada klima uređaja kako bi se kabina ohladila na ugodnu temperaturu. To pomaže smanjiti opterećenje motora ili, u slučaju električnog vozila, baterije. U oba pogonska sklopa očekuje se manja potrošnja.

Kako radi rashladna boja?

Metamaterijal ugrađen u Nissanovu hladnu boju sadrži dvije čestice mikrostrukture koje reagiraju na svjetlost. Jedna čestica reflektira blisko infracrvene zrake na sunčevoj svjetlosti koje bi obično uzrokovale vibracije na molekularnoj razini unutar smole tradicionalne boje za proizvodnju topline.

Druga čestica omogućuje pravi proboj. Stvara elektromagnetske valove koji se suprotstavljaju sunčevim zrakama, preusmjeravajući energiju od vozila u atmosferu. U kombinaciji, čestice u Nissanovoj hladnoj boji smanjuju prijenos topline na površine kao što su krov, poklopac motora, vrata i ploče.

“Moj san je stvoriti hladnije automobile bez potrošnje energije. Ovo je posebno važno u eri električnih vozila, gdje opterećenje od rada klima uređaja ljeti može imati znatan utjecaj na stanje napunjenosti”, rekao je dr. Susumu Miura, viši menadžer i stručnjak u Laboratoriji za napredne materijale i obradu.

Od početka razvoja 2021., Miura i njegov tim testirali su više od 100 uzoraka i trenutno procjenjuju debljinu od 120 mikrona, otprilike šest puta deblju od tipične automobilske boje. Potvrđena im je otpornost na sol i pucanje, ljuštenje, ogrebotine, kemijske reakcije, kao i mogućnost popravka.

Kako razvoj napreduje, Miura i njegov tim nastavljaju istraživati ​​tanje opcije koje daju istu razinu performansi hlađenja. Dok testiranje i razvoj traju, Miura i njegov tim se nadaju da će se jednog dana moći ponuditi za posebne narudžbe u raznim bojama.

Iako rashladna boja nije nova, obično se koristi za zgrade i ostale građevine. Često je vrlo gusta te je potrebno nanositi valjkom. Bez ikakvog prozirnog završnog premaza, može ostaviti kredast trag na dodir.