Craig Irwin, analitičar u tvrtki za investicijsko bankarstvo Roth Capital Partners, objasnio je za Yahoo Finance kako očekuje pad vrijednosti Teslinih dionica od čak 81 posto u odnosu na sadašnji nivo. Glavni razlog tome je, prema Irwinu, nadolazeći Appleov automobil, o kojem se u posljednje vrijeme ne čuje mnogo. Reuters je prošle godine izvijestio da će se veteran Applea Doug Field, koji je prethodno radio za Teslu, vratiti na čelo projekta Titan 2018. godine.
U decembru prošle godine Reuters je izvijestio o Appleovim ambicioznim automobilskim naporima pod kodnim imenom Titan Project. Appleovi planovi još nisu javni, pa sve neslužbene informacije valja uzeti s dozom rezerve.
Ipak, realno je očekivati da će Apple do 2024. godine konstruirati osobno električno vozilo s revolucionarnom baterijskom tehnologijom, ali bi se zbog pandemije proizvodnja mogla odgoditi za 2025. ili kasnije.
U fokusu Appleove strategije je upotreba novog dizajna baterije koja bi mogla drastično smanjiti troškove baterije i povećati doseg vozila, rekla je Reutersu osoba koja je vidjela dizajn baterije.
"To je sljedeći nivo", rekla je osoba o Appleovoj tehnologiji baterija, dodajući: "Kao kad ste prvi put vidjeli iPhone."
Inače, još uvijek nije potpuno jasno ko bi činio Appleov automobil. Firma bi se trebala oslanjati na proizvodnog partnera za proizvodnju vozila. Prema povjerljivim izvorima, Appleov automobil će imati nekoliko LIDAR senzora koji pomažu autonomnim vozilima da dobiju 3D prikaz ceste. Što se tiče baterije, Apple planira koristiti jedinstveni dizajn s "jednom ćelijom" koji povećava prostor pojedinih ćelija u bateriji i oslobađa prostor u bateriji uklanjanjem vrećica i modula koji pohranjuju "materijal baterije", rekao je jedan izvor za Reuters.
"Najveći kaalizator u sljedećih nekoliko godina bit će predstavljanje Appleovog automobila 2024. Očekujem da će tehnologija u automobilu biti nevjerovatna", rekao je Irwin za Yahoo Finance, postavljajući ciljanu cijenu Teslinih dionica na samo 150 USD.
To bi značilo pad od 81 posto, jer se dionice Tesle trenutno trguju po 785 dolara.
Na web-stranici MacRumors, koja prati vijesti i glasine o Appleu, nedavno je objavljeno da se na automobilu još uvijek radi i da bi mogao imati značajke autonomne vožnje. Appleov ključni projektni menadžer Doug Field nedavno je napustio Apple. Otišao je u Ford, ali je prije Applea radio i za Teslu.
Tesline dionice dosad su prkosile svim brigama oko Appleovog automobila. U posljednjih godinu dana skočile su 90 posto. Irwin dodaje da se Tesla suočava s drugim kratkoročnim rizicima u obliku povećane konkurencije tradicionalnih proizvođača automobila koji su se odlučili za električni pogon. Između ostalog, loše su svjetlo na tvrtku bacile i razne nesreće koje su Teslini vozači doživjeli u autonomnoj vožnji.
Ni ostali Teslini konkurenti ne spavaju. Američki div General Motors nedavno je investitorima otkrio planove da planira udvostručiti prodaju do 2030. zbog masovnog prijelaza na električne automobile. “General Motors ne treba podcijeniti. On je američka ikona ”, kaže Irwin.
Ford također agresivno gradi nove kapacitete za proizvodnju električnih vozila. Do 2025. godine planira uložiti 26 milijardi eura u električna vozila. Sve to predstavlja veću konkurenciju Tesli, koja je trenutno vodeći proizvođač električnih vozila.