Da li je Cadillac moguće kupiti i Evropi? Do sada to nije bio slučaj, ali je GM marka zadužena za automobile najviše klase odlučila to promijeniti. Jedini model koji se nudi Evropljanima zove se Lyriq te nudi dosad najbolji uvid u Cadillacovu budućnost.
Lyriq se oslanja na GM arhitekturu skalabilne baterije Ultium, što znači da dijeli svoju tehnologiju sa zvjerskim kamionetom GMC Hummer EV, ali ova se dva modela ne mogu više razlikovati. Elegantna karoserija Caddyja daje mu sportski izgled, a njegova je kabina daleko otmjenija.
Glatki digitalni zaslon počinje iza upravljača i, blagom zakrivljenošću, neprimjetno prelazi u infotainment zaslon u središtu upravljačke ploče. Domet vožnje je konkurentan na procijenjenih 496 km po punjenju, a svi Lyriqi standardno dolaze s mogućnošću brzog punjenja istosmjernom strujom kako bi se što bolje iskoristila rastuća javna infrastruktura za punjenje električnih vozila.
Tri razine opreme
Cadillac je pojednostavio ponudu Lyriqa za 2024., stvarajući tri različite izvedbe s eskalirajućom razinom opreme. Osnovni model zove se Tech i sadrži početni električni pogonski sklop s jednim motorom od 340 KS, ali domet ovog modela pao je s procijenjenih 502 kilometra po punjenju na 495 km. Razina opreme Luxury dodaje više poželjnih funkcija, a top specifikacija Sport ima agresivniji vanjski izgled koji uključuje hromirane ukrase.
Lyriq standardno dolazi s pogonom na stražnje točkove s električnim motorom od 340 KS na stražnjoj osovini. Lyriq sa stražnjim pogonom ubrzao je do 100 km/h za 5.7 sekundi, što je prilično brzo za standarde SUV srednje veličine, ali zaostaje za konkurentima u električnim vozilima. Pogonski sklop s dvostrukim motorom i pogonom na sve točkove od 500 KS je opcionalan i dodaje drugi motor sprijeda za pogon tih kotača.
Udoban, ali samo na glatkom kolovozu
Ponašanje Lyriqa na cesti bit će razočaranje za vozače entuzijaste. Iako se čini stabilnim i kompetentnim pri rukovanju, Lyriq ne pruža mnogo zabavno. Njegovo upravljanje je lijepo opterećeno, ali mu nedostaje taktilnosti što se može reći i za papučicu kočnice. Srećom, Cadillac je osmislio agresivni regenerativni sistem kočenja koji omogućuje vožnju s jednom papučicom, tako da samo podizanje papučice gasa usporava vozilo dovoljno brzo da se izbjegne dodirivanje papučice kočnice u većini scenarija svakodnevne vožnje. Vožnja je udobna na glatkom kolovozu, ali je ovjes previše čvrst na neravnim dionicama ceste.
Armaturnom pločom Lyriqa, kao i Escaladea, dominira divovski, 33-inčni zakrivljeni napredni LED zaslon osjetljiv na dodir koji služi i kao informacijsko-zabavni sistem SUV-a i vozačev zaslon mjerača. Informacijsko-zabavnim sistemom također se može upravljati kotačićem na središnjoj konzoli, blagodat za vozače koji ne vole zaslone osjetljive na dodir. Apple CarPlay, Android Auto i Wi-Fi pristupna tačka standardne su funkcije. Stereo sistem s 19 zvučnika bogatog zvuka vrhunskih audiostručnjaka iz AKG-a dolazi na svim modelima.
Inače, cijena će osnovnoj verziji u Njemačkoj biti 85.000 eura.