liderske pozicije

Ovo je najprodavaniji automobil u Evropi, Golf i Clio mu gledaju u leđa

Posljednje tri godine evropski lider Golf nema nekadašnju snagu kojom bi zadržao lidersku poziciju u Evropi. VW Golf je sada i osvježen pri vrhu, ali kupci su ipak promijenili navike. Godine 2022. evropski kupci su najviše povjerenja ukazali Peugeotu 208, prošle godine prvi put jednom električnom modelu – Tesli Y, dok će ove godine to biti skromna Dacia Sandero, piše Fenix Magazin.

Golf je zabilježio rast od 20 posto, dok je Clio zabilježio rast od 9 posto za 11 mjeseci ove godine u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Zanimljivo je da Dacia ima dva modela među 10 najboljih u Evropi. Naime, Duster se probio na ovu listu ispred Kie Sportage.

Iako bilježi 20 posto manju prodaju ove godine, Tesla Model Y s više od 180.000 registriranih modela zauzima vrlo visoko mjesto u ukupnom poretku. Istodobno, to je daleko najprodavaniji električni automobil u Evropi.

Prodaja po modelima u 11 mjeseci 2024. godine:

1 Dacia Sandero 247,210 registracija +13.8%

2 Volkswagen Golf 199,546 registracija +20%

3 Renault Clio 195,675 registracija +7.7%

4 Volkswagen T-Roc 187,707 registracija -1.8%

5 Peugeot 208 183,233 registracija -0.5%

6 Tesla Model Y 181,781 registracija -21%

7 Toyota Yaris Cross 179,322 registracija +9.7%

8 Volkswagen Tiguan 178,696 registracija +11.6%

9 Škoda Octavia 168,613 registracija +13.2%

10 Toyota Yaris 165,040 registracija +13%

Prodaja po markama u 11 mjeseci 2024. godine:

Volkswagen – 1.258.324 registracije

Toyota – 849.628 registracija

BMW – 707.527 registracija

Škoda – 700.748 registracija

Renault – 626.719 registracija

Mercedes-Benz – 617.901 registracija

Audi – 612.540 registracija

Peugeot – 595.867 registracija

Dacia – 522.013 registracija

KIA – 494.725 registracija

Od kineskih brendova vrijedi istaknuti da je MG daleko najprodavaniji. U 11 mjeseci (225.000 registriranih vozila) isporučili su samo 5000 automobila manje nego u cijeloj prošloj godini. Više od trećine prodaje ostvareno je, kako se i očekivalo, zahvaljujući pristupačnom SUV-u ZS-u.

Što se tiče brendova, Volkswagen je jedini s više od milion prodanih vozila (1.25 miliona prodanih vozila) i blagim rastom od 1.3 posto. Toyota je druga s 849.628 registracija i znatno većim rastom od 11.3 posto, dok je BMW treći sa 707.527 prodanih primjeraka i rastom od 7.8 posto. Škoda čvrsto drži četvrtu poziciju s nešto više od 700.000 isporučenih vozila u 11 mjeseci, što predstavlja rast od čak 12 posto.

Što se tiče pogonskih sklopova, hibridi su treći mjesec zaredom lideri s udjelom od 33.2 posto, ispred benzinaca s 29.7 posto i električnih modela s tržišnim udjelom od 17.5 posto.