Često se od starijih vozača mogu čuti priče kako su nekada auti bili jednostavniji, kvalitetniji i izdržljiviji. Je li to uistinu tako?
Danas se od prosječnog automobila očekuje barem 250, a nerijetko i 300 hiljada ilometara prije odlaska na otpad. Mnogi primjerci pređu i znatno više od toga te tako nijedan auto na ovom popisu nema manje od milion i pol kilometara, prenosi Index.hr
Ford F-250 (2006.)
Phil Marsella, uzgajivač pasa iz Palm Cityja na Floridi, sa svojim Fordom F-250 prešao je 1,9 miliona kilometara u samo šest godina. Koristi ga za prijevoz trkaćih pasa, a kao standardni recept za dugovječnost navodi samo redovno održavanje.
Phil svoj kamionet koristi i danas, zbog čega je kilometraža od bilježenja prije deset godina zasigurno znatno viša - za cilj ima oboriti najvišu kilometražu na svijetu od više od 5 miliona, u čemu će ovim tempom možda i uspjeti.
Ipak, za održavanje je samo u prvih šest godina promijenio jedan motor i brojne setove spojke, alternatora i guma.
Prema vlastitoj procjeni, samo u prve četiri godine na održavanje je potrošio blizu 67.000 dolara. Ulje je mijenjao na sedmičnoj bazi u sklopu redovnog servisa. Upravo tako, sedmično je prelazio preko 10.000 km.
Chevrolet Silverado 3500 (2006.)
Još jedan američki kamionet iz 2006. godine, ujedno i posljednji na ovom popisu koji je proizveden u 21. stoljeću. Vlasnici Hugh i Tammy Pennington uspjeli su s dizelskim motorom u šest godina preći preko milion milja (1,6 miliona kilometara).
Još zanimljiviji podatak je da, osim redovnog održavanja i izmjene ulja svakih osam hiljada kilometara, kako navode, nisu imali apsolutno nikakve dodatne troškove.
Mercedes 250SE (1966.)
Ben Clopot, agent za posredovanje nekretninama iz Los Angelesa, šokirao se kada je saznao da stari Mercedes koji je kupio ima prevaljena nepuna dva miliona kilometara.
Prije nego što je došao u Benovo vlasništvo, Mercedes je cijeli svoj vijek bio u posjedu jedne porodice.
Vlasnik ga je kupio novog te je već 1975. dobio potvrdu Mercedesa za pređenih 200 hiljada milja (320.000 km). Zadovoljni vlasnik ga je vozio do smrti 1992., a do tada je njim prešao preko 1,4 miliona kilometara. Nakon toga ga je preuzela njegova porodica, prešavši njime gotovo 500.000 kilometara.
Bijeli Mercedes ima detaljnu povijest održavanja te je tako "generalka" na motoru rađena šest puta, a slaganje mjenjačke kutije dva puta.
Ovaj automobil definitivno opravdava dobar glas starih Mercedesa, koji je posebno izražen na našim prostorima.
Chevrolet Silverado (1991.)
Frank Oresnik svaki dan je prelazio preko 800 kilometara od Green Baya u Wisconsinu do Chicaga i nazad, radeći kao dostavljač hrane. Tako je na svom Chevroletu uspio natući preko dva miliona kilometara.
Kako kaže, promijenjeno i istrošeno je dosta toga, ali motor nikad nije diran. Dodaje kako je to najpouzdaniji predmet koji je ikad posjedovao.
Lincoln Town Car (1983.)
Ovaj Lincoln prešao je 2,1 milion kilometara još 2009. godine. Njegov vlasnik, Chet Belisle, jedan je od onih kojima vožnja nije posao, nego užitak.
Tako je za vlastiti gušt više puta prešao cijele Sjedinjene Američke Države. Kako navodi, nikad nije imao ozbiljnijih popravaka.
Volkswagen Buba (1963.)
Iako je Buba vlasnika Alberta Kleina uspjela prijeći pomalo nevjerojatnih 2.6 milijoa kilometara, za razliku od ostalih automobila na ovom popisu, takvu dugovječnost ne duguje svojoj pouzdanosti, nego upornosti vlasnika.
Klein je tako na njoj promijenio čak sedam motora, tri mjenjačke kutije i, prema vlastitom izračunu, 150 guma.
Kako navodi, za vrijeme posjedovanja legendarne Bube uspio je potrošiti 135.000 litara benzina i više od 38.000 dolara na održavanje.
Plymouth Fury (1963.)
Iako je vlasnik Joseph Vaillancourt, taksist iz Montreala, želio postaviti svjetski rekord ovim automobilom, u tome nažalost nije uspio. Za to su mu nedostajala samo 264 kilometra.
Naime, nakon pređenih 2,6 miliona kilometara kamion je udario njegov Plymouth na semaforu. Joseph se izvukao bez ozljeda, ali na Plymouthu je proglašena totalka, čime je ostao bez prvog mjesta. Ipak je do danas na četvrtom mjestu iako je unos postavljen još 1999. godine.
Volvo 245 GL (1979.)
Stari modeli Volva i na našim prostorima poznati su kao nepoderivi, a ovaj je poseban zato što nije imao fizičku osobu kao vlasnika, nego je svoj radni vijek odradio kao službeni auto finske kompanije S.E. Makinen.
Službena vozila često imaju znatno teži život od automobila koje vlasnici maze i paze u garažama, ali to nije spriječilo ovaj Volvo da prijeđe 2,623 miliona kilometara.
U kompaniji navode kako na njemu nije rađeno ništa osim standardnog održavanja, što bi značilo da je ovu nevjerojatnu kilometražu prešao sa samo jednim motorom.
Mercedes 240D (1976.)
Jedan od automobila koji su opravdano ušli u legendu pouzdanosti i domaće automobilske mitologije jest Mercedes 240D.
Gregorios Sahinidis, grčki taksist, s njim je prešao 4,6 miliona kilometara. Da budemo pošteni, ipak nešto manje: uvezao ga je rabljenog iz Njemačke s već pređenih 220.000 km na satu.
Godine 2004. predao ga je Mercedesovom muzeju u Njemačkoj, čime je auto otišao u debelo zasluženu mirovinu, a zauzvrat je dobio (tada) novi Mercedes C200.
Upravo je peterocilindraš poznat kao jedan od najpouzdanijih motora ikada. Iako je razvijao samo 80 KS, bio je izuzetno popularan među taksistima, a često su zabilježeni slučajevi da prijeđe više od milion kilometara bez generalke.
Volvo P1800S (1966.)
Crveni Volvo iz 1996. upisan je u Guinnessovu knjigu rekorda kao automobil s najviše pređenih kilometara na svijetu - u septembru 2013. stari Volvo prešao je tri miliona milja, odnosno 4,825 miliona kilometara.
Njegov vlasnik, Irving Gordon, ovdje se nije zaustavio: prešao je još 300.000 kilometara. Auto je vozio sve do svoje smrti 2018. godine. Samo u prva dva dana prešao je 2.500 kilometara, a auto je koristio samo u osobne svrhe.