EVROPSKE IKONE

Ovo su najpopularniji automobili u najvećim državama

Realno, na svijetu je stvarno malo globalnih automobila. Na primjer, Toyota Corolla je najprodavaniji model u historiji automobilske industrije, no nipošto nije globalni model.

Njene izvedbe osjetno se razliku na mnogim tržištima, a u Evropi nikada nije bila među najprodavanijim i najomiljenijim modelima.

Golf je pak evropska ikona i drugi najprodavaniji auto u historiji, no u Aziji i SAD-u nikada nije bio u prvom planu. I danas je tako s većinom auta na tržištu, Evropljani kupuju jedne automobile, Amerikanci imaju svoje druge favorite, a u Kini su pak najpopularniji neki auti za koje većina ljudi u Evropi nikada nije ni čula. Trenutno jedini zaista uspješni globalni model koji je isti i podjednako uspješan na svim tržištima je Teslin Model Y.

No razlike nisu očite samo od kontinenta do kontinenta. I u samoj Evropi se ukusi i preferencije na tržištima jako razlikuju. Da bismo otkrili koliko su te razlike velike uzeli smo šest najmnogoljudnijih evropskih država i provjerili koji automobil je u kojoj od njih najpopularniji.

U Njemačkoj je Golf još uvijek kralj

VW Golf došao je na tržište prije tačno 50 godina . Od tada do danas se mnogo toga promijenilo. Već dugo više nije evropski bestseler, već je osjetno pao na evropskim prodajnim listama. No u svojoj domovini je i dalje kralj. Skoro od početka prodaje Golf je na vrhu njemačke liste najprodavanijih, a tako je i danas.

Jedino što se promijenilo su količine. U svojim najboljim godinama dostizao je i brojku od 400.000 novih registracija godišnje. Prošle je godine u Njemačkoj registrirano "samo" 81.117 Golfova, no i ta brojka je bila dovoljna za očuvanje prve pozicije ispred T-Roca i Tiguana.

Golf nije baš jeftin, no u Njemačkoj je i dalje "institucija" što potvrđuje činjenica da se uspio (za sada) othrvati invaziji SUV-ova kao jedini klasični kompakt u njemačkom Top 10 najprodavanijih.

Britanci vole Ford, sada je to Puma

Iako je ford posljednjih godina ukidanjem Fieste, Mondea i Focusa potpuno "osakatio" svoju evropsku ponudu, i dalje imaju jedan model koji je dovoljno dobar da bi bio najprodavaniji auto u Velikoj Britaniji. Riječ je o Pumi koje je lani bila najprodavaniji auto na otoku, a tim je putem nastavila i ove.

Ford je institucija u Velikoj Britaniji, i historijski gledano, dominirao je popisom najprodavanijih modela u Ujedinjenom Kraljevstvu tokom posljednjih nekoliko desetljeća, uz samo nekoliko iznimaka. Ipak, Britanci su posljednjih godina, zbunjeni nedolaskom novih Fordova dosta lutali prije nego što su odabrali novog favorita. Nakon što je Fiesta bila broj jedan punih 11 godina u nizu, 2021. je na vrh dospjela Vauxhall Corsa, a godinu nakon toga Nissan Qashqai. Sada je na vrhu opet jedan Ford.

Francuzi najviše vole Clio (i 208)

U Francuskoj zapravo nemaju izrazitog favorita već naviše vole francuske gradske aute, a desetljećima se na vrhu uglavnom izmjenjuju Peugeot i Renault. Tako je bilo i posljednjih godina. Peugeot je bio na vrhu od 2019. godine, a prošle ga je prestigao Clio, koji je posljednji puta na vrhu bio 2019. i dugi niz godina prije toga.

Ali zašto je Renault Clio (i gradski Peugeot) tako uspješan? Francuzi naravno kupuju patriotski i ekonomično. Clio je relativno povoljan, dovoljno malen, a opet dosta velik i vrlo štedljiv.

Italijani i dalje obožavaju (pra)staru Pandu

Teško biste pogodili, da nismo napisali u naslovu. Da, mala i stara Panda koja je na tržištu još od 2011. i dalje je najprodavaniji automobil u Italiji, i to traje već 12 godina, praktično čitavu njenu karijeru, od kada je zamijenila Punto na vrhu. I dok je u ostalim evropskim državama Panda samo "prolaznik na tržištu" u Italiji je ona prava institucija.

No zašto je tako? Iz sličnih razloga kao i u Francuskoj. I u Italiji se također kupuje lokalpatriotski i ekonomično. A Panda je, uprkos tome što Fiat pripada Stellantisu, još uvijek tipičan Fiat "stare škole" što Italijani itekako cijene. Doduše, cijene oni i šarm te izvornost modela 500, no Panda je osjetno praktičnija, prostranija i, što je najvažnije, jeftinija. Sve su ovo faktori za uspjeh kojeg najbolje oslikavaju prodajne brojke.

Panda je prošle godine prodana u 102.584 primjeraka. Druga je bila Dacia Sandero s 48.398 primjeraka. Zbog toga ni ne čudi da se dolaskom nove Pande stara za sada neće ugasiti. Nastavit će se proizvoditi najmanje do 2026. pod nazivom Pandina.

U Španiji je na vrhu Sandero, ali…

Teško je otkriti koji je omiljeni automobil Španaca, jer čini se da oni, za razliku od ranije nabrojanih država nemaju nekog jasnog favorita ili preferenciju.

Dobro, možda je Seat najpopularnija marka na tržištu, no i to je vrlo uvjetno. U posljednjih šest godina na vrhu su se izmijenila četiri različita lidera. Seat Leon (2019. i 2020.), Seat Arona (2021.), Hyundai Tucson (2022.) i Dacia Sandero (2023.). Ove godine trenutno vodi Leon, pa bi se situacija opet mogla izmijeniti.

Turci vole jedan Fiat za kojeg mnogi ne znaju šta je

Najprodavaniji model u Turskoj je Fiat Egea. Da, jasno nam je da mnogi Evropljani nikada nisu ni čuli za taj model, no on zapravo nije ništa egzotično ni specifično za Tursku. Egea je zapravo, turski naziv za aktualni Fiat Tipo.

Zašto je on tako uspješan lako je objasniti. Tursko tržište je vrlo specifično po svojoj ljubavi za limuzinski oblik, bez obzira na to radi li se o malim gradskim autima ili velikim, "pravim" limuzinama. Drugi razlog za popularnost je činjenica što se ovaj auto proizvodi u Turskoj što za sobom povlači određenu dozu lokalpatriotizma ali i niske cijene, piše automobili.hr.