Ekonomija

Ovo su najveći dobitnici i gubitnici Wall Streeta u 2022. Neki su iznenađenje

pobjednici Wall Streeta čovjek stoji

Ovo nije bila dobra godina za tržište dionica. Indeks S&P 500 pao je gotovo 20%, a nade ulagača u čudesan oporavak su raspršene. No čak i kada cjelokupno tržište gubi, još postoje pobjednici Wall Streeta – a bilo ih je dosta ove godine – uglavnom u energetici, koja je bila sektor s najboljim rezultatima u 2022. godini, piše CNN.

Ovo su veliki dobitnici i gubitnici godine.

Pobjednici: Priča 2022. bila je energija

Brutalno visoke cijene nafte i plina bile su glavna tema ove godine i jedan od najvećih faktora koji su pridonijeli nevjerovatno visokoj inflacijom. To je loša vijest za vozače, ali je na kraju bila odlična za energetsku industriju jer su cijene nafte i zalihe energije usko povezane.

Energetski sektor do sada je ostvario povrat od više od 60% ove godine, značajno nadmašujući svaki drugi S&P 500 sektor. Nijedan drugi sektor nije dobio ni 5% od početka godine do danas.

Occidental Petroleum je bio najveći dobitnik ove godine u S&P 500, s rastom od 122% od početka godine.

Constellation Energy (CEGDX) je na drugom mjestu, s rastom od 109%, a Hess (HES) dolazi na treće mjesto s dobitkom od 94%. Prvih deset zaokružuju Marathon Petroleum (MPC), Exxon (XOM), Schlumberger (SLB), APA (APA), First Solar (FSLR), Halliburton (HAL) i Marathon oil (MRO), svi između oko 70 i 80% ove godine.

Cijene plina i nafte padaju posljednjih sedmica, ali su još uvijek više nego što su bile u posljednjih nekoliko godina. To je pridonijelo rekordnom profitu velikih energetskih firmi. Očekuje se da će se neto prihod svjetskih proizvođača nafte i plina udvostručiti 2022. na rekordnih 4 triliona dolara, prema Međunarodnoj agenciji za energiju.

U trećem tromjesečju, 81% svih energetskih kompanija u S&P 500 izvjestilo je o zaradi iznad procjena, što je najviše od svih sektora, prema podacima Factseta. Energetski sektor zabilježio je najveći međugodišnji rast zarade od svih 11 sektora, od 137,3%.

Gubitnici: Ovo je bila godina u kojoj više nije bilo besplatnog ručka u Silicijskoj dolini

Big Tech se vinuo do novih visina tokom prošle decenije jer su firme uživale u okruženju niske kamatne stope i niske inflacije. To više nije slučaj, cijene dionica tehnologije i komunikacija to jasno odražavaju.

Firma za rješenja za energetsku tehnologiju Generac Holdings (GNRC) je dionica s najlošijim rezultatima u S&P 500 do sada ove godine, pala je za oko 74%. Na drugom mjestu je firma za aplikacije za upoznavanje partnera Match Group (MTCH), koja je pala za 70%. Tesla Elona Muska (TSLA) također je pala za oko 70%, čime je automobilska tehnološka firma treća najlošija u ovoj godini. Meta, Facebookova matična firma, također se pojavljuje među najnižih deset dionica – pad od 65%.

To je veliki potres, na početku ove godine Tesla je bila peta najvrjednija kompanija u S&P 500, a Meta je bila šesta.

Velika tehnologija imala je noćnu morsku godinu 2022. – zajedno su izgubili gotovo 4 triliona dolara tržišne vrijednosti u 2022. To je mnogo kada uzmete u obzir da je 10 dionica s najlošijim rezultatima u S&P 500 zbrisalo tržišnu vrijednost od oko 1,6 biliona dolara.

Čak je i Apple, koji se općenito smatra otpornijim od ostalih tehnoloških firmi, pao za 31%, više od ukupnog tržišta u 2022.

Wall Street se nada tehnološkom oporavku u 2023., ali s novim povećanjem kamatnih stopa i mogućom recesijom, ulagači će možda morati čekati.

SBF je posudio 546 miliona dolara od svog hedge fonda za kupnju udjela Robinhooda

Sam Bankman-Fried kupio je gotovo 7,6% udjela u Robinhoodu (HOOD) ranije ove godine, finansiran s pola milijarde dolara posuđenih od njegovog hedge fonda. Isti onaj za kojeg tužitelji kažu da je nezakonito usmjeravao sredstva klijenata sa svoje pridružene platforme, FTX.

U izjavi pod zakletvom koja se pojavila u utorak, Bankman-Fried je rekao da su on i suosnivač FTX-a Gary Wang posudili više od 546 miliona dolara od hedge fonda, Alameda Research. Potom je tim novcem kupio veliki udio u Robinhoodu, izvještava Allison Morrow.

Zašto je to važno? Bankman-Friedov udio u Robinhoodu sada je u centru zasebne, multinacionalne pravne bitke oko imovine povezane s bankrotiranim kripto carstvom FTX-a.

Četiri odvojena subjekta polažu pravo na oko 56 miliona dionica, vrijednih oko 450 miliona dolara. SBF želi sam zadržati te dionice – on se oslanja na njih kao na izvor plaćanja za pravne troškove, prema FTX-u.

Iz sudskih podnesaka nije jasno je li 546 miliona dolara korištenih za kupovinu udjela uključivalo sredstva za koja tužitelji tvrde da su ukradena iz depozita klijenata u FTX-u.

U međuvremenu, nedavna kripto zima bila je loša vijest za Robinhood. Kompanija je u augustu otpustila 23% svog osoblja nakon što je u aprilu otpustila 9% zaposlenih. Dionice internetske brokerske kuće pale su za gotovo 60% od početka godine.

Slom Southwesta se nastavlja

Southwest (LUV) je usred sloma usluga – otkazujući hiljade letova tokom najprometnijih dana u godini i ostavljajući za sobom trag ljutitih investitora, vladinih dužnosnika, zaposlenika i desetina hiljada blokiranih klijenata.

Dionice firme pale su za oko 5% u srijedu nakon pada od 6% u utorak - najvećeg pada u pet mjeseci. Aviokompanija je trenutno u minusu od oko 27% ove godine. Investitori se boje najgoreg za sudbinu kompanije koja se nikako ne može sabrati.

Dakle, šta se dogodilo? Stručnjaci, zaposlenici, pa čak i izvršni direktor priznaju da je nered u Southwestu nastajao decenijama, izvještava Alicia Wallace.

"Imamo ove probleme zadnjih 20 mjeseci", rekao je ovaj tjedan za CNN kapetan Casey Murray, predsjednik Udruženja pilota Southwest Airlinesa. “Vidjeli smo da se ovakve vrste taljenja događaju na mnogo redovnije. To zapravo ima veze sa zastarjelim procesima i zastarjelim IT-om.”

Murray je primijetio da se stari sustav rasporeda Southwesta nije mnogo promijenio od 1990-ih. Glavni operativni direktor Andrew Watterson rekao je zaposlenicima ove sedmice da je zastarjeli sistem rasporeda glavni krivac za prekid rada.

Southwestov model "od tačke do tačke" također nije pomogao. Operativni pristup uključuje avione koji lete uzastopnim rutama, skupljaju posade na tim lokacijama i oslanjaju se na kratka vremena preokreta.

"Kada imaju otkazivanja u jednom području, to se stvarno provlači jer nemaju nužno svoje posade i svoje pilote na pravim pozicijama", rekao je Jeff Windau, viši analitičar kapitala za istraživanje kapitala za Edward Jones. "Oni se jednostavno nadograđuju od grada do grada do grada. Kada se to poremeti, vrlo je teško ponovno glatko odvijati operacije."

Southwest je priznao mnoge zabrinutosti koje su iznijeli Murray i drugi.

Nedostatak alata

"Dio onoga od čega patimo je nedostatak alata", rekao je izvršni direktor Southwesta Bob Jordan zaposlenicima u dopisu koji je dobio CNN. “Puno smo razgovarali o modernizaciji operacije i potrebi da se to učini.”

Šta je sljedeće? Ministarstvo saobraćaja saopćilo je da istražuje niz otkazivanja i kašnjenja korisničke službe u Southwestu. Predsjednik Joe Biden rekao je da njegova administracija "radi na osiguravanju odgovornosti aviokompanija".

Demokratski senatori Ed Markey iz Massachusettsa i Richard Blumenthal iz Connecticuta objavili su u utorak novo pismo pozivajući Southwest da plati za, kako kažu, otkazivanja praznika koja su se mogla izbjeći.

"Southwest planira izdati 428 miliona dolara dividende sljedeće godine. Firma sebi može priuštiti da postupi ispravno prema potrošačima koje je oštetila", napisali su. "Southwest bi se prvo trebao koncentrirati na svoje klijente koji su ostali u zračnim lukama i zapeli na beskonačnom čekanju."

Drugi zračni prijevoznici, u međuvremenu, daju sve od sebe kako bi pokupili zaostatak. United and American Airlines (AAL) rekli su da će ograničiti cijene putovanja do i iz odabranih gradova kako bi pomogli klijentima propalog avioprijevoznika da se vrate kući a da ne razbiju banku.