Prijedlog Evropske komisije da se nametnu dodatne carine na električna vozila kineske proizvodnje dobio je potrebnu podršku država članica na glasnju 4. oktobra, stoji u saopćenju Komisije, a prenosi Automotive news Europe.
Komisija je dodala da će paralelno nastaviti pregovore s Kinom kako bi se istražilo alternativno rješenje koje bi u potpunosti bilo kompatibilno sa Svjetskom trgovinskom organizacijom (WTO), odnosno adekvatno u rješavanju štetnog subvencioniranja koje je utvrdila istraga Komisije.
Konačna uredba mora biti unesena u službenu evidenciju do 30. oktobra. Komisija, izvršni organ EU, sada može nastaviti s provedbom odluke kokja bi trajala sljedećih pet godina. Deset država članica glasalo je za tu mjeru, dok su Njemačka i još četiri glasale protiv, a 12 ih je bilo suzdržano. Nove carine dodaju do 37.6 posto na postojeće.
Odluka EU dolazi nakon što je istraga pokazala da je Kina nepravedno subvencionirala svoju industriju. Peking negira tu tvrdnju i zaprijetio je carinama evropskim sektorima mlijeka, rakije, svinjetine i automobila.
Unija aktivno pokušava smanjiti ovisnost o Kini, a bivši predsjednik Evropske središnje banke Mario Draghi prošlog je mjeseca upozorio da je kinesko državno sponzorirano natjecanje prijetnja Evropskoj uniji, koja bi je mogla učiniti ranjivom. EU je prošle godine realizirala 739 milijardi eura u trgovini s Kinom.