ubrzano ulažu

Pet najvećih gradilišta u Evropskoj uniji: Najskuplji košta 36 milijardi eura i evo gdje se gradi

Evropska unija i njene države članice ubrzano ulažu u infrastrukturne megaprojekte, kojima je prvenstveno cilj da se uspostavi, ali i unaprijedi saobraćajna povezanost.

Forbes Slovenija analizirao je najveće aktivne građevinske projekte na Starom kontinentu prema procijenjenoj vrijednosti investicije.

U ovom trenutku najveći infrastrukturni projekt u EU je modernizacija i proširenje pariskog metroa Grand Paris Express.

Projekt vijeka, kako ga izvođač naziva, koštat će više od 36 milijardi eura, a trebalo bi da bude završen do 2035. godine.

Ovo je pet najvećih infrastrukturnih projekata u EU, počevši od najmanjeg:

Treći terminal aerodroma Frankfurt

Lokacija: Frankfurt, Njemačka.

Procijenjena vrijednost projekta: 4 milijarde eura.

Godina početka izgradnje: 2015.

Očekivana godina završetka: 2026.

Tunel Femarnbelt

Lokacija: Femarn između Danske i Njemačke.

Procijenjena vrijednost projekta: 7,1 milijardi eura.

Godina početka izgradnje: 2020.

Očekivana godina završetka: 2029.

Bazni tunel Mont d’Ambin/Mont Cenis

Lokacija: Ispod Alpa, između francuske pokrajine Mauriene i italijanske doline Susa.

Procijenjena vrijednost projekta: 8 milijardi eura.

Godina početka izgradnje: 2019.

Očekivana godina završetka: 2032.

Tunel u bazi Brener

Lokacija: Ispod Alpa, između austrijskog Insbruka i italijanske Fortece.

Procijenjena vrijednost projekta: 10,5 milijardi eura.

Godina izgradnje: 2008.

Predviđena godina završetka: 2032.

Grand Paris Express

Lokacija: Šire područje Pariza.

Procijenjena vrijednost projekta: 36,1 milijardi eura.

Godina početka izgradnje: 2013.

Očekivana godina završetka: 2035.