Automobilom Porsche 911 sada smijete i na teren. I to bez brige da će nešto krenuti po zlu.
Stigao je 911 Dakar, terenski 911. Ime je više nego jasno. Porsche je 1984. godine osvojio Paris-Dakar reli, i to s modificiranim 911.
"Civilni“ 911 Dakar je ipak neka druga priča. Limitirana i jako skupa.
Skupa igračka
Samo 2.500 primjeraka bit će ponuđeno na tržištu. I to uz početni iznos od 222.020 eura.
Iznos je to za koji možete dobiti i 911 GT3 RS. To je automobil dijametralno suprotnih mogućnosti u okviru ponude 911-ice.
Ali, tu kupci zasigurno neće stati. Poželjet će i reli vanjsku ikonografiju sa startnim brojem 953 (kodno ime za takmičarski 911 s Paris-Dakar relija).
U rally design paket ulaze i roll bar, protupožarni sistem. Tu je i pojas sa šest tačaka vezivanja. A sve to će izbiti još 26.061 euro, prenosi Index.
Blatarice, dodatna zaštita podnice i krovna LED rasvjeta moraju se doplatiti. Isato se odnosi i na krovni nosač te šator. Isto vrijedi i za ručni Chronograph sat u istom stilu, kao i niz raznih atraktivnih dodataka.
I bez svih tih doplata Dakar izvedba izgleda terenski. Podignuta podnica zaštićena je pločama od nehrđajućeg čelika. Prednji usisnici su vješto ukomponirani i zaštićeni mrežom.
Prednji poklopac dobija dva dodatna otvora, kao na GT3.
Aktivni elementi aerodinamike su uklonjeni. No, zato su tu plastične i metalne obloge, kao i stražnji spojler od karbona.
I jedna posebnost, naplatci dolaze kao jasna poveznica s klasičnim Fuchs naplatcima s prijašnjih generacija. Na njih su montirane gume Pirelli Scorpion Allterrain Plus mjera 245/45 R19 sprijeda i 295/40 R20 straga.
Dobre mogućnosti na terenu
U startu je podnica podignuta za pet centimetara u odnosu na Carreru. Do 170 kilometara na sat može za dodatna tri centimetra. Posljedica toga je razmak podnice od tla od punih 19 cm.
Ulazni ugao je 16,1 stepen sprijeda i 18,2 straga.
Model 911 je dobio dobre mogućnosti na terenu, ali je izgubio na asfaltu. Ne smije preko 240 km/h. Dobra je vijest da korištenje detalja s GT3 obuzdava masu na odličnih 1605 kilograma.
U kabini klasična GT atmosfera s Racetex presvlakama. Reli ambijent osigurat će prilagodljivi kokpit te mogućnosti prilagodbe pogona vožnji na terenu.
Posebnost je rally launch control za vrtoglava ubrzanja na lošoj podlozi.
Ostali smo dužni reći kako 911 Dakar pokreće 3.0 šestcilindrični boxer iz GTS-a s 480 KS i 570 Nm. Ima osam-stupanjski PDK mjenjač, a ako nekog zanima, 100 km/h uhvati za fantastičnih 3.4 sekunde.