Porsche neće ulagati u novu generaciju Boxstera i Caymana s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem niti ćemo vidjeti novu generaciju Macana na benzin.
To znači da su dobri ljudi u Zuffenhausenu spremni pustiti tri najpopularnija automobila na benzin da idu "u poslovični zalazak sunca".
Modeli 718 već su povučeni iz upotrebe u Evropi zbog Opće sigurnosne uredbe (GSR2) koja je stupila na snagu prošle sedmice.
Nemoguća misija
U izjavi za Motor1 ranije ove godine, portparol Porschea 718 Oliver Hilger rekao je da zadržavanje Boxstera i Caymana u Evropi jednostavno "nije moguće".
"Implementacija direktive ne zahtijeva samo prilagodbe tehničke implementacije, na primjer u upravljačkim jedinicama, već u biti i promjenu procesa u fazi razvoja", napominje Higler.
Modeli sa centralnim motorom živjet će izvan EU, ali ne zadugo.
Porscheov voditelj proizvodnje Albrecht Reimold rekao je da će posljednji Boxster i Cayman s benzinskim motorima biti sastavljeni sredinom 2025. godine.
Macan (također nestao u Evropi zbog GSR2 zakona) zadržat će se još malo u drugim regijama. Reimold je rekao da će crossover ostati u proizvodnji do 2026. godine.
Međutim, prodaja pokazuje da je Porscheova odluka da postupno ukine tri popularna automobila na klasično gorivo riskantna opklada.
U 2023. Porsche je kupcima isporučio 87.355 SUV-a Macan, dok su Boxster i Cayman isporučeni 20.518 klijenata.
Uzimajući u obzir da je njemački proizvođač automobila prošle godine prodao ukupno 320.221 automobila, 718 i Macan činili su malo više od trećine, sa 107.873 jedinica.
Slične brojke
Brojke za prvu polovinu 2024. gotovo su iste. Porsche je prodao 39.167 Macana dok su sportski automobili generacije 982 ostvarili 11.886 isporuka.
S ukupno 155.945 automobila isporučenih kupcima do juna, popularni crossover, coupe i kabrio modeli ponovno predstavljaju otprilike trećinu količine, sa 51.053 jedinica.
Električni Boxster i Cayman izaći će 2025. No postavlja se pitanje: Hoće li entuzijasti prihvatiti ideju da nemaju motor s unutrašnjim sagorijevanjem?
I ručni mjenjač postat će stvar prošlosti. Bez obzira na to koliko su dobre električne zamjene, Porsche će vjerovatno izgubiti kupce koji bi inače kupili vozilo visokih performansi s ICE pogonom.
Cijene bi također mogle biti problem. Historija nas je naučila da su električna vozila gotovo uvijek skuplja od odgovarajućih automobila s unutrašnjim izgaranjem.
Ukidanje 718 s konvencionalnim pogonom značit će da će kupovina Porsche postati znatno skuplja.
Trenutno, osnovni Cayman košta 74.795 dolara. Najjeftiniji 911 počinje od 122.095 dolara. To je razlika od 47.300 dolara koja će vjerovatno odvratiti mnoge kupce.