Privlačni i moćni superautomobili često nisu vaš životni problem. Jer ih ne posjedujete, jasno. Zamislite na trenutak da vam je jedan od većih problema: kako što bolje voziti sve svoje superautomobile.
Zaboravite na trenutak osnovne životne probleme poput vaše rate kredita ili najavljenog poskupljenja namirnica i okrenite se malo luksuznim stvarima o kojima većina može samo sanjati: superautomobilima! Da, i bogati plaču. Lako je s hrpom novca kupiti koji superautomobil, dva ili pet, ali treba ih znati svladati kad si mlad i neiskusan. To je već malo teži problem. Naravno, samo za one koji ih posjeduju, poput recimo vrhunskih mladih nogometaša. Prodavatelji luksuznih automobila, nasuprot tome, mora da nimalo ne očajavaju kad se god najavi potpisivanje nekog unosnog ugovora koji bi trebao nekog talentiranog mladića torpedirati u društvo potkoženih kupaca superauta, piše automobili.hr.
Nogometaši i luksuzni automobili. Možemo li ih kriviti? Nikako, i vi biste vjerovatno tako postupali da ste na njihovom mjestu. Primijećeno je, međutim, da miješanje tek pristiglog bogatstva i neiskustva u jedan koktel ne bude uvijek recept koji ima dobar okus. Sedam godina ranije, tada 23-godišnji Cristiano Ronaldo kojeg ne moramo posebno predstavljati, je izgubio kontrolu nad svojim 599 GTB Ferrarijem u tunelu pokraj Manchestera. Rezultat nije bio ugodan, po auto. Srećom, Cristiano je ostao živ i zdrav pa je malo poslije imao priliku slupati i svoj drugi automobil. Nesretnik se prije toga zvao Pagani Huayra. Lijepo li je biti Cristianov auto.
Nije on jedini mladac kojem se omakne saobraćajna nesreća, daleko od toga. Nedavno je Diafra Sahko, iz West Ham Uniteda, sa svojih 26 godina mladosti upoznao svoj Lamborghini Huracan sa zidom. Nije to ništa neobično, reći ćete, nesreće se događaju. Svakako, no psiholozi su primijetili da ima dobar broj nesreća koji imaju zajedničko to da ih skrive mladi bogataši i da je u pitanju uvijek neki supersnažni automobil.
Postoje i kompanije koje se bave psihologijom sportaša i koje zamjećuju neke stvari iz te domene. Bradley Busch, psiholog i osnivač jedne takve (InnerDrive), tvrdi da je za mlade igrače između 20 i 23 godine starosti vjerovatnije da će sudjelovati u nekoj automobilskoj nesreći. Objašnjava da igrač Premier lige jednom sedmično doživljava veliku navalu adrenalina kad se pojavljuje pred stadionskim mnoštvom i da može postati pomalo ovisan o tom adrenalinu pa će ga pokušati oživjeti u drugim situacijama. Primjerice, kod vožnje. Uz to, složit ćemo se, brža vožnja sama po sebi itekako podatno djeluje na raspoloženje i bez da smo iskusili čari klicajućeg mnoštva sa stadiona.
S tim se slaže i Spencer Hidge, koosnivač i izvršni direktor Premier Sports Networka, koji smatra da je ključ svega vježba. Njegovo mišljenje su poduprli i u Premier ligi pa su pa su amenovali njegovu ideju da on zajedno s HG Owenom, inače preprodavačem luksuznih automobila, kreira prvi specijalni vozački tečaj za nogometaše. Tečaj se sastoji od toga da igrače vode u Millbroock u Bedfordshireu gdje ih poučava Ivan Thompsett, osnivač Total Car Controla.
Thompsett je odlučio povezati ono što igrači koriste na terenu i primijeniti to isto kod vožnje – kontrolu, svjesnost, planiranje, promatranje i balansiranje. Plan mu nije uopće loš. Thompsett je inače iskusan u poučavanju mladih vozača kako da što bolje svladaju svoje skupe aute. Tako je prikupio iskustvo koje će primjenjivati na nogometaše. Ono što je primijetio jest da mladi vozači pokazuju znakove premalo promatranja, previše agresije i puno više optimizma i samopouzdanja, nego talenta.
Thompsett smatra da je sve u stavu i pristupu pa zato uči nogometaše da automobil promatraju kao produžetak svog tijela, kojeg mogu kontrolirati i razumjeti, a ne produžetak ega. Moramo primijetiti da bi takav, itekako koristan, pristup trebao odzvanjati u ušima apsolutno svima, ne samo mladim bogatašima.