Posljednjih godina među najpopularnije modele na evropskom tržištu probila su se čak dva Dacijina automobila. Sandero je od 2017. najprodavaniji kod privatnih kupaca, a od 2018. Duster se može pohvaliti titulom najpopularnijeg SUV-a, također kod privatnih kupaca. No, taj isti Duster u svojoj drugoj generaciji na tržištu je od 2017. pa je došlo vrijeme za velike promjene.
Treća generacija Dustera potpuno je nova, kako vizualno, tako i tehnološki.
Krenimo izvana. Duster je odmah prepoznatljiv, ali i potpuno drukčiji. Puno je više ravnih linija, sprijeda se ističu svjetla i maska spojeni u jednu cjelinu s LED dnevnim svjetlima i srebrnim elementima maske koji su također povezani. Ispod nje je veliki crni usisnik uokviren u robusnu svjetliju plastiku. Na bokovima, uz naglašene crne plastične pragove i rubove blatobrana ističu se vertikalni ukrasi na početku prednjih vrata. Novost su i skrivene kvake stražnjeg para vrata. Straga su također svjetla u obliku položenog slova Y koja zalaze duboko u bokove.
Tema obilježena slovom Y nastavlja se i u unutrašnjosti koje pronalazimo na oblogama vrata i ventilacijskim otvorima. Kao i kod prethodne generacije, unutrašnjost je prilično “vertikalna”, ali je sada ima daleko više dizajnerskih elemenata. Ispred suvozača armatura je malo uvučena, a na sredini se ističe veliki ekran infotainmenta. On može biti veličine do 10,1 inča. Klasične instrumente zamijenio je 7-inčni ekran iza volana, osim u osnovnoj verziji. Ona ima analogne kazaljke i 3,5-inčni ekran u sredini. Većinom se funkcija upravlja putem središnjeg ekrana, ali ispod njega je ostao red klasičnih fizičkih tipki za upravljanje klima-uređajem.
Po pitanju vanjskih dimenzija promjena praktično i nema. Novi je Dacia Duster dugačak 4,34 metra, gotovo jednako kao prethodna generacija. Ipak, nova generacija dolazi na novoj platformi CMF-B koju poznajemo iz Sandera i Joggera, kao i Renaulta Clio i Captur. Ona donosi i malo više prostora u unutrašnjosti, pa tako putnici straga imaju tri centimetra više prostora za noge. Narastao je i gepek, Dacia kaže za šest posto, pa tako model s prednjim pogonom raspolaže s 472 litre.
Nakon Joggera, Dacia Duster je drugi Dacijin model koji će imati hibridni pogon, a pokretat će ga jednaki pogonski sklop koji se sastoji od 1,6-litrenog benzinca i elektromotora ukupne snage 141 KS. Baterija koja napaja elektromotor je kapaciteta 1,2 kWh.
Za one kojima je blagi hibrid sasvim dovoljan, u ponudi je Duster s oznakom TCe 130. Iza nje je sada 1,2-litreni trocilindraš koji potpomaže elektromotor koji se napaja uz baterije od 0,8 kWh. Snaga se prenosi putem šestostepenog ručnog mjenjača, a pogon može biti na prednje ili na sve kotače.
Treća pogonska opcija ne uključuje nikakvu elektrifikaciju, ali uključuje plin. Kao što smo već od Dacije naviknuli, u ponudi je i model ECO-G 100 koji koristi 1,0-litreni trocilindarski motor pokretan benzinom ili ukapljenim naftnim plinom. Zahvaljujući dvama spremnicima ukupne zapremine 100 litara (50-litreni spremnik benzina i 50-litreni spremnik ukapljenog naftnog plina, ugrađen ispod podnice gepeka kako bi se očuvao teretni kapacitet), Duster s motorom ECO-G 100 može prijeći do 1300 kilometara.
Većina kupaca Dustera danas se odlučuje za bogatije opremljene verzije, pa je Dacija za novu generaciju ponudila u tri, odnosno četiri verzije. Početna je Essential, slijedi Expression, a novost je izbor između dvije različite, ali zapravo komplementarne i vrhunski opremljene inačice: Extreme – za ljubitelje aktivnosti na otvorenom, prilagođen za intenzivnu upotrebu i Journey – za one koji traže spoj elegantnog, a nenametljivog izgleda, udobnosti i tehnologije. Dacia Duster Extreme i Duster Journey bit će dostupni po sličnoj cijeni.
Na naše tržište novi Duster stiže na proljeće sljedeće godine, do kad će biti poznate i cijene.