Da bi potrošačima približili njihova prava i pružili sve bitne informacije iz oblasti zaštite potrošača, udruženja koja se bave zaštitom potrošača u BiH odlučuju da otvaraju web-portale.
Murisa Marić, izvršna direktorica Udruženja građana "DON" Prijedor i osnivač portala, kazala je da na ovaj način žele da dođu do što većeg broja potrošača te da im uvijek budu dostupni.
"Pokušali smo na taj način da pokažemo samim potrošačima koji su koraci do ostvarivanja njihovih prava", kazala je Marić.
Prema njenim riječima, potrošačima žele da približe sve što je zakonom definirano.
"Hoćemo da potrošačima budu jasna prava koja imaju, pokušavamo da ih podstaknemo da nas pozovu, te pokušavamo na ovaj način doći do svih onih segmenata koji su najčešće bili problematika u radu udruženja za zaštitu potrošača", kazala je Marić, pišu Nezavisne novine.
Ističe da su osnivanjem ovakvog portala pojednostavili priču te građani na ovaj način mogu doći do osnovnih informacija i saznati svoja prava.
Gordana Bulić, predsjednica Kluba potrošača Tuzlanskog kantona, ističe da je otvaranje portala za potrošače pomak, gdje oni mogu da pogledaju i informiraju se o svojim pravima.
"Jako je dobro da mlade ljude navikavamo na takav vid komunikacije jer su u mogućnosti da vrlo brzo i lako dođu do linkova gdje mogu potražiti određene odgovore u vezi sa potrošačkom problematikom", priča Bulića i dodaje da ako im se učini da su na neki način zakinuti ili prevareni, to sad mogu lako da provjere.
Kako ističe, jedina mana je što se udruženjima mahom žali starija populacija, koja manje koristi internet.
"Nažalost, populacija koja se najviše žali udruženjima uglavnom su stariji ljudi, penzioneri koji imaju mala primanja te gledaju gdje će svaki dinar potrošiti i kako će ga potrošiti", ističe Bulićeva.
Prema njenim riječima, starijim ljudima su i dalje prihvatljiviji telefon i telefonski razgovor.
"Ali isto tako zbog velikog broja potrošača, onih aktivnih koji se žale, treba im ostaviti mogućnost i izaći im u susret, jer nekad i sam telefonski razgovor riješi neku nedoumicu", pojasnila je Bulićeva.
Dodaje da se građani u posljednje vrijeme najviše žale na kvalitet obuće i to, kako kaže, markirane.
"Građani se žale ako su kupili čizme nekog poznatijeg brenda i platili papreno, a nisu dobili očekivani kvalitet", zaključila je ona.
Dušan Srdić, predsjednik Udruženja potrošača "Reakcija" Banja Luka, ističe da grad poput Banje Luke sigurno treba web-portal koji bi se bavio zaštitom potrošača.
"Sigurno da bi veći efekat za zaštitu potrošača postigle i društvene mreže poput Facebooka i Instagrama", kazao je Srdić.