MASTERCARD PLATNA MREŽA

Praznična potrošnja u SAD. Amerikanci stali na kočnicu

Promet u američkoj maloprodaji porastao je u predprazničnom periodu upola slabije nego u 2022. godini

Promet u američkoj maloprodaji porastao je u predprazničnom periodu upola slabije nego u 2022. godini, utvrdio je Mastercard, istaknuvši da su se građani usredotočili na povoljne internetske ponude i popuste pred sam kraj sezone kupovine.

U periodu od 1. novembra do 24. decembra promet je porastao za 3,1 posto, izračunao je Mastercard. U istom prošlogodišnjem periodu skočio je za 7,6 posto.

Podatak se temelji na prodajnoj aktivnosti u Mastercardovoj platnoj mreži i na procjenama izvedenima iz istraživanja o gotovinskom i o plaćanju čekovima i nije prilagođen za inflaciju. Promet u maloprodaji putem interneta porastao je za 6,3 posto, nakon 10,6-postotnog rasta u 2022. U fizičkim trgovinama uvećan je za 2,2 posto.

Građani su pred praznike najviše trošili na odjeću, prema rastu prometa za 2,4 posto. Prodaja nakita i elektronike pala je pak za dva posto odnosno za 0,4 posto. U uslužnom sektoru izdvajali su se ugostitelji kojima je promet porastao za 7,8 posto.

"Potrošači su ove praznične sezone kupovali jako promišljeno", zaključila je glavna ekonomistica Mastercardovog instituta za ekonomiju Michelle Meyer.