Audi je usprkos pomalo konzervativnoj ponudi karakterističnoj premium markama odlučio pokazati kako vidi urbani prijevoz u skoroj budućnosti.
Istna, imao je Audi u povijesti malih izleta s Kojima je itekako znao iznenaditi. Pod pojmom tih malih izleta mnogi će se prvo sjetiti modela A2, a upravo tu negdje morali bi potražiti korijene ovog inovativnog modela. Ime mu je Urbansphere, a Audi ga predstavlja nakon što je već pokrio dva segmenta konceptima Skyphere (roadster) i Grandsphere (limuzina), prenosi Index.hr.
Online premijera
Ovaj je koncept trebao biti prikazan na pekinškom autosalonu, ali zbog još jedne odgode u Audiju su odlučili na online premijeru. Nastao je upravo u Audijevom dizajnerskom centru u Pekingu, uz pomoć Ingolstadta, a namijenjen je korištenju u rastućim kineskim megapolisima.
Pritom je dizajnerski smjer razvijen prema povratnim informacijama potencijalnih klijenata. Prevedeno, radi se o prostranom i velikom automobilu monovolumenske forme. Sa 5.5 metara dužine, dva metra širine i 1,78 metara visine svakako se može konstatirati da je ovaj Audi pojava. Uostalom, veći je i od Cadillaca Escalade.
S takvim dimenzijama ne treba čuditi izbor 24-inčnih naplataka, kao ni ogromne staklene površine. Prednji i stražnji kraj su potpuno digitalizirani s upravljivom i ovisno o uvjetima kretanja promjenjivom rasvjetom.
Kinezi vole ogromne maske na ovakvim luksuznim minivanovima, a Audi je svoju single frame rešetku samo začinio LED tehnologijom.
Audi ga opisuje kao "lounge na kotačima i mobilni ured“. Ima ogromna vrata za pristup izuzetno prostranoj kabini u kojoj su "svega“ četiri sjedala. Imaju Relax i Entertain postavke prilagodbe što uključuje i zvučnike u odmorištima za glavu, ali i ekstenzije za oslanjanje nogu putnika.
Očekivano, naglasak je na autonomnom upravljanju kad se volan, digitalni kokpit i nožne komande automatski sklanjaju od pogleda. Da, Urbansphere ima 4. razinu autonomnog upravljanja, a koja će biti spremna za komercijalizaciju u drugoj polovini ovog desetljeća.
Napredni sistemi
Obilje tehnologije i naprednih sistema poput detekcije lica putnika, njihovog stresa i niza multimedijalnih sadržaja se podrazumijevaju. Baš kao i električni pogon kojeg poput PPE platforme posuđuje od budućih modela kao što je A6 e-tron, ali i Porsche Macan.
Dva elektromotora daju 401 KS i 690 Nm, a tu je i quattro pogon. Baterija kapaciteta 120 kWh smještena je u podnicu vozila, a osigurava doseg od čak 750 kilometara. 800-voltni sustav kompatibilan je s istosmjernim punjačima snage do 270 kW, što donosi 300 km dosega u samo 10 minuta punjenja.
Urbansphere vjerojatno neće ići u serijsku proizvodnju, ali je sasvim sigurno najava onoga što Audi sprema u pristigloj električnoj erii. Pritom je definitivno izrazio spremnost ulaska u potpuno nove niše automobilske ponude.