Terramar je potpuno novi SUV iz Cupre i ne, nije električni. Temeljen na MQB Evo platformi VW grupe i dolazi dvije godine nakon što je istoimena studija prikazana prije dvije godine.
"Cupra Terramar predstavlja sljedeću fazu na našem putu rasta", rekao je predsjednik Cupre Wayne Griffiths na predstavljanju automobila u Barceloni.
"To je sportski SUV koji će donijeti mladi i izazovni način razmišljanja Cupre široj publici, proširujući marku i privlačeći nove kupce koji traže više emocija i performansi."
Cupra želi proširiti svoju bazu kupaca, a to znači da se za razliku od recentnih Tavascana i Borna koji su električni automobili, Terramar drži "dobrih starih" motora na izgaranje. Ako uzmemo u obzir upitnu potražnju za električnim vozilima kao i nesigurnu geopolitičku klimu, Cuprina odluka da doda još jedan "klasični model" u svoju ponudu čini se kao dobro promišljena.
Kupci će moći birati između pet različitih opcija pogona. Početni model je 1,5-litreni 48V blagi hibrid sa 150 KS i sedmerostupanjskim DSG mjenjačem. Iznad njega su benzinski dvolitreni motori s 204 i 265 KS. Oba serijski dolaze uz DSG sa sedam brzina i pogon na sve točkove, a snažnija verzija će se ugrađivati u sportski VZ model. On će so 100 km/h ubrzavati za 5,9 sekundi i postizati maksimalnih 243 km/h.
Osim toga stu su i dva plug-in hibrida koji kombiniraju 1,5-litreni benzinski motor, elektromotor i bateriju od 19,7 kWh. Snaga sistema je 204 i 272 KS, a čisti električno doseg oko 100 kilometara.
Terramar se uredno uklapa u klasu kompaktnih SUV-ova s visinom od 158 cm, širinom od 186 cm i dužinom od 452 cm. Međuosovinski razmak od 268 cm je identičan onome na novom Tiguanu. Dizan je u stilu s posljednjim Cupra modelima. Ovdje ćete pronaći ista trokutasta svjetla kao i drugdje u asortimanu, iste detalje u boji bakra, i isti stil zadnjih svjetala s osvijetljenim logom Cupra.
Ipak, glavna razlika između najnovijih Cupra i Terramara je velika prednja maska za napajanje motora za sagorjevanje zrakom i njihovo hlađenje. Točkovi su dimenzija od 18 do 20 inča, a dostupno je devet vanjskih boja uključujući dvije mat opcije.
Unutrašnjost je očekivana, a s velikim digitalnim instrumentima vozača i dodirnim zaslonom od 12,9 inča. Dostupne su tri različite opcije interijera: Deep Ocean koristi 100% reciklirane Seaqual materijale, Moon Light koristi 73 posto recikliranih materijala, a High Canyon kožu koja je štavljena održivo.
Zadnja sjedišta su pomična, a u gepek stane maksimalno 602 litre, kada su ona pomaknuta maksimalno unaprijed.
Seat tvrdi da će se Terramar razlikovati od konkurencije jedinstvenim iskustvom vožnje. U tu svrhu koristi prednji MacPherson i stražnji multilink ovjes koji je spušten za 10 mm u usporedbi s uobičajenom visinom MQB Evo.
Upravljanje je prilagođeno kako bi se poboljšao osjećaj na volanu i reakcije Terramara, a električni pojačivač kočnica ima za cilj poboljšati odziv i poboljšati osjećaj kočenja tijekom regeneracije. Tu su i adaptivni amortizeri s dva ventila, koji se mogu prilagoditi odabirom iz ponude niza načina rada: Comfort, Performance, Individual i Off-road na svim modelima, i Cupra na VZ modelima.
Cupra otkriva da je Terramar dizajniran i razvijen u Barceloni te da će se proizvoditi u Audijevoj tvornici Gyor u Mađarskoj, sa sljedećom generacijom Audija Q3.
Isporuke Cupra Terramar trebale bi započeti početkom 2025. godine,a cijene će za Hrvatsku još nisu objavljene. U Njemačkoj auto košta od 43.020 eura.