sumorne prognoze

Predviđanje analitičara: Kinesko tržište električnih auta naglo će usporiti ove godine

Kinesko tržište električnih automobila suočit će se s naglim usporavanjem u 2025. godini, prema predviđanjima analitičara, što će povećati pritisak na firme koje pokušavaju opstati.

Prodaja novih energetskih vozila (NEV), kategorije koja uključuje električna vozila na baterije i hibridne automobile, prošle je godine porasla za 42%, na gotovo 11 miliona jedinica, prema podacima Kineskog udruženja putničkih automobila.

Tržišni lider BYD zabilježio je eksplozivan rast prodaje, preko 40% više u odnosu na prošlu godinu, na gotovo 4.3 miliona jedinica, što je znatno iznad njihovog internog cilja od najmanje 20% rasta.

"Snažan volumen prodaje omogućio je slabijim igračima da opstanu"

Međutim, analitičari HSBC-a prognoziraju povećanje prodaje NEV vozila u Kini od samo 20% ove godine, uz pojačanu konsolidaciju unutar industrije. Predviđaju da će BYD-ov rast prodaje biti oko 14%.

Snažan volumen prodaje omogućio je "slabijim igračima" da opstanu uprkos padu profitnih marži, navodi Yuqian Ding, voditeljica istraživanja automobilske industrije u Kini pri HSBC-u. Dodala je da su u 2023. godini profit ostvarili samo BYD, Tesla i Li Auto.

"Prema našem mišljenju, ovakva situacija nije održiva i očekujemo da će tempo konsolidacije unutar industrije ubrzano rasti", izjavila je Ding.

Kombinacija subvencija i poticaja za kupce podržala je brzi rast prodaje novih energetskih vozila u proteklim godinama.

"Mnogi nisu u dobroj financijskoj situaciji"

Kompanija Appotronics, sa sjedištem u Shenzhenu, koja se bavi laserskim zaslonima, nije ni imala automobilsku liniju sve dok prošle godine nije počela proizvoditi projektore za vozila. Firma je prošle godine isporučila više od 170.000 jedinica.

No predsjednik i izvršni direktor Appotronicsa Li Yi izjavio je da u 2025. godini očekuju slične isporuke te da tržište neće ponovno oživjeti prije 2026. godine.

"Brojni proizvođači automobila nisu u dobroj financijskoj situaciji. Smanjuju proračune za istraživanje i razvoj, što će zasigurno negativno utjecati na ovu industriju," rekao je Li, također istaknuvši problem prevelikih kapaciteta.

Kako su proizvođači automobila masovno ulazili na kinesko tržište električnih vozila, započeli su cjenovni rat kako bi privukli kupce. Firma Xiaomi predstavila je svoj SU7 električni sedan prošle godine po 4000 dolara manjoj cijeni od Teslinog Modela 3, uz tvrdnje o većem dometu vožnje.

"Kad BYD i Tesla smanje cijene…"

"Kad BYD i Tesla smanje cijene, većina konkurenata nema izbora nego slijediti ih. To je jasno smanjilo ukupni profit u automobilskoj industriji, posebno sad kad električna vozila dominiraju tržištem", rekla je Ding napominjući da BYD ima neto maržu od samo 5%, što je znatno niže od dvocifrenih marži vodećih proizvođača automobila u eri vozila na fosilna goriva.

Udjel NEV vozila u ukupnoj prodaji novih automobila premašio je 50% u drugoj polovini prošle godine.

Zbog visokog stepena prodiranja na tržište stopa rasta prodaje novih NEV vozila vjerojatno će se usporiti na 15% do 20% u 2025., prema analitičaru Fitch Bohua Wenyu Zhouu i njegovom timu. Očekuje se da će "pametne funkcije" postati bitan faktor u konkurentnosti.

Proizvođači automobila u Kini sve više ulažu u funkcije zabave unutar vozila i tehnologiju za pomoć vozačima kako bi njihova vozila bila konkurentnija.