Predstavnici prevozničkih firmi van šengenskog područja nedavno su dobili negativan odgovor Brisela, na zahtjev da profesionalni vozači budu izuzeti iz uredbe po kojoj u zemljama članicama ne smiju biti više od devedeset dana u okviru stotinu osamdeset dana.
Nova prilika da se odluka promjeni bit će 15. januara kada će zasjedati Komisija za transport Evropske Unije. Ipak, ministar komunikacija i transporta BiH Edin Forto već je dobio negativan odgovor iz Brisela, tako da će odluka najvjerovatnije samo biti formalno potvrđena.
Simbolično, 15. januara, kada se obilježava Dan vozača, u Briselu će jedno od pitanja biti - da li će vozači sa Zapadnog Balkana ubuduće biti izuzeti iz uredbe o ograničenju boravka u zemljama Evropske unije. S obzirom da do sada nije bilo volje da se to riješi, ali i na odgovor Brisela resornom ministru, vozači ne očekuju da će odluka biti pozitivna.
Predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Republike Srpske Nikola Grbić kazao je za RTRS da je sve ovo otišlo predaleko i da je trebalo regaovati puno ranije. Najavljuje određene mjere.
"Već sam razgovarao sa Udruženjem za međunarodni transport iz Srbije i dogovorili smo se da napravimo zajednički sastanak, najvjerovatnije u Beogradu. Pokušat ćemo okupiti sve zemlje koje su obuhvaćene ovom diskriminatorskom uredbom i zajedno ćemo odrediti dalje korake. Moguće je da ćemo ići i u blokadu granica Evropske unije", rekao je Grbić.
I iz Udruženja Međunarodni transport iz Srbije poruka da je ovo neprihvatljivo. Predsjednik Neđo Mandić kaže da su oni dobili negativan odgovor još prije dva mjeseca i dodaje da se nešto mora preduzeti.
"Mi smo se dogovarali da ukoliko se potvrdi ovo što nam je namijenjeno, idemo u proteste na granicama Evropske unije i zatvorimo tokove kretanja robe. Ako mi ne možemo da radimo, zašto bi oni koji su uložili u našu zemlju trpili tu istu situaciju", smatra Mandić.
Koordinator konzorcijuma logistika BiH Velimir Peulić poručio je da će ako uredba ostane na snazi, cijena prevoza porasti za 25 posto. Najavio je za 14. januar sastanak predstavnika prevozničkih firmi iz zemalja koje su diskriminisane uredbom, a koji će predvoditi Turska.
"Ako vi eliminišete domaću transportnu industriju, gubite svoju sigurnost. U vrijeme korone samo je funkcionisala domaća transportna industrija. Ovdje niste mogli vidjeti nijedan kamion ni iz Njemačke ni iz Poljske. Država je onoliko snažna koliko je snažan njen transportni sistem", ističe Peulić.
Potpredsjednik Vanjskootrgovinske komore BiH Zdravko Marinković rekao je da je dužina boravka profesionalnih vozača u EU problem star oko dvije godine, a ne bude li uskoro riješen, kompletna privreda BiH mogla bi biti u problemu.
"Mi se nadamo da će ovo pitanje biti riješeno u prvom kvartalu ove godine. Naša komora je aktivno uključena u ovu problematiku od samog početka i dajemo svoj doprinos da se ovo pitanje razriješi. Ukoliko se ne uspije u tome, to će samo ubrzati odlazak naših radnika", kaže Marinković.
Iz Evropske komisije su ponovili da je jedini način za produženje boravka vozača taj da se podnese zahtjev pojedinačno državama članicama koje mogu samostalno odlučiti da li će ga prihvatiti.