Prijevoznici, turističke agencije i hotelijeri će u utorak, 12. maja, pokušati skrenuti pažnju na veoma tešku situaciju radnika u turizmu, koji su prvi pogođeni mjerama i zatvaranjima, saopćeno je.
„Naše kolege iz Njemačke, Austrije, Hrvatske i drugih evropskih zemalja su na isti način ukazali na problem ali sa jednom razlikom: Oni su izašli u simbolično vrijeme 5 do 12 kako bi kazali da za njih još ima nade ukoliko se promptno djeluje te time poslali poruku o teškoj situaciji.
Zašto mi u 12,05? Turističke agencije, hotelijeri i prijevoznici su već odavno na koljenima kao prvi i najteže pogođeni te svjesni da ćemo posljednji normalizirati naša poslovanja. Ovo je mirni apel vladama kantona i Federacije BIH da što prije iznađe adekvatna rješenja, izvrši mjere poticaja bez odlaganja, te u dogovoru sa susjednim državama otvori granice kako bi se omogućilo djelovanje prijevoznicima i turističkim agencijama, navodi se u saopćenju.
Protestna vožnja praznim autobusima će krenuti, kao što su kretala sva turistička putovanja, ispred Zemaljskog muzeja u Sarajevu.
„Vlada Federacije mora obratiti pažnju i na nas kao velike sudionike u punjenju budžeta kroz razne namete u vidu PDV-a, akciza, putarina, doprinosa, turističkih i komunalnih taksi te drugih. Primjera za to je mnogo, a možda najbolja dva su:
- Kanton Sarajevo koji je imao samo u 2019. godini 1.446.000 noćenja
- Prijevoznici čiji doprinos u budžetu je veći od 4 miliona KM za jednu godinu, navodi se..
Moratoriji na kredite je pomoć, ali, kako kažu, za nijhove zaposlenike to nažalost ništa ne znači jer ne znači prihod.
„Zato predlažemo:
- Uvođenje obaveznih organizovanja „škola u prirodi“ na cijelom nivou Federacije za sve osnovne i srednje škole kroz ekskurzije u granicama BiH, u organizaciji naših turističkih agencija, domaćih prijevoznika i naših hotela.
- Što ranije otvaranje granica, otvaranje aerodroma i nesmetan rad.
- Ukidanje zabrana za vandredni prijevoz putnika.
- Što ranije otvaranje hotela i turističkih destinacija
- Stimulativni popust za ulaznice za turističke atrakcije u BiH“, piše u saopćenju.
Prijevoznici, turističke agencije i hotelijeri pozivaju i predstavnike medija u BIH, koji su također u teškoj situaciji (kroz manje marketinških kampanja), da pruže podršku i izvještavaju kroz svoje kanale o protesnoj vožnji, a po uzoru na naše kolege iz EU.